Krótko po premierze, ARC Raiders osiągnęła szczytową liczbę ponad 480 000 jednoczesnych graczy na SteamDBco czyni ją czwartą najczęściej graną grą na platformie - za Counter-Strike 2, Dota 2 i PUBG. Media społecznościowe huczały od rekordów graczy, streamingów i pochwał za klimatyczną scenerię science-fiction. Wielu przeoczyło jednak fakt, że deweloper Embark Studios mógł wprowadzić zupełnie nowy gatunek. Niedawny artykuł z Insider Gaming zwrócił na to uwagę.
Większość graczy określa ARC Raiders jako strzelankę wydobywczą, umieszczając ją w tej samej kategorii co gry takie jak Escape from Tarkov lub PUBG: Black Budget. Choć ARC Raiders opiera się na rozgrywce wydobywczej, różni się od nich na kilka istotnych sposobów. Dlatego też twórcy nazywają ją "przygodą wydobywczą" - rozróżnienie, które w większości pozostało niezauważone.
Nawet na Reddicie różnica ta wywołała niewielką dyskusję. W prawie każdym wątku gra jest nadal określana jako strzelanka wydobywcza. Tylko jeden post z zeszłego roku - zawierający zrzut ekranu, na którym słowo "Adventure" zostało nawet podkreślone - nazywa ją "wieloosobową przygodą wydobywczą". Z zaledwie 17 komentarzami do tej pory, wątek ten już dawno odszedł w zapomnienie.
Dlaczego ARC Raiders jest "przygodą wydobywczą"?
Podczas gdy ARC Raiders podąża za znaną formułą ekstrakcji - grabieży sprzętu i przeżycia - oferuje znacznie więcej głębi niż większość gier z tego gatunku. Gracze eksplorują szerokie otwarte strefy, od zakurzonych pustyń po niszczejące obszary przemysłowe i podziemne laboratoria. Lekkie elementy RPG i ciągła historia stopniowo ujawniają więcej o świecie i jego bohaterach.
Krótko mówiąc, każda misja w ARC Raiders przypomina bardziej małą przygodę niż taktyczny rajd. To właśnie odróżnia grę Embark Studios od klasycznych strzelanek wydobywczych - i dlaczego naprawdę zasługuje na swoją nową etykietę gatunkową. Jeśli mają Państwo coś do dodania, prosimy o podzielenie się swoimi przemyśleniami w komentarzach.
Źródło(a)
Źródło obrazu: Steam





