Notebookcheck Logo

Szefowie AMD wyszczególniają technologie napędzane przez sztuczną inteligencję, które mogą zostać zaimplementowane w nadchodzących procesorach graficznych dla graczy RDNA 4

Więcej mocy AI dla nadchodzących procesorów graficznych RDNA 4 (Image Source: profesionalreview.com)
Więcej mocy AI dla nadchodzących procesorów graficznych RDNA 4 (Image Source: profesionalreview.com)
Zamiast ograniczać przetwarzanie napędzane przez AI do poprawy jakości obrazu, AMD chce wykorzystać rdzenie wnioskowania RDNA 4, aby uczynić gry bardziej zabawnymi i realistycznymi dzięki lepiej poruszającym się postaciom i bardziej złożonemu śledzeniu ścieżek. Techniki renderowania obrazu obejmujące prymitywy 3D i pośrednie oświetlenie również mogą odnieść korzyści z leczenia AI.
AI AMD Gaming GPU Radeon

W ostatnim wywiadzie dla japońskiej publikacji 4gamer, starszy wiceprezes AMD ds. inżynierii Radeon Technologies Group David Wang wraz z wiceprezesem wykonawczym ds. obliczeń i grafiki Rickiem Bergmanem ujawnili niektóre z technologii, które mogą zostać zaimplementowane wraz z wprowadzeniem next genów RDNA 4 GPU.

Jedna z tych technologii została zaproponowana przez Davida Wanga i odnosi się do samodzielnego potoku GPU, który generuje wywołania rysunkowe wyłącznie w procesorze graficznym, bez udziału CPU CPU. W ten sposób szybkość przetwarzania danych przez GPU może znacznie wzrosnąć, ponieważ nie ma potrzeby przełączania się pomiędzy pamięcią systemową z CPU po jednej stronie, a VRAM z GPU po drugiej stronie. Dodatkowo, GPU nie musiałoby już czekać na żadne polecenia od CPU. 2.2-krotny wzrost wydajności w stosunku do obecnego RDNA 3 dzięki temu nowemu potokowi rysowania.

AMD planuje również wykorzystanie bardziej rozbudowanych algorytmów AI w architekturze RDNA 4. Karty RDNA 3 wprowadziły Pierwsze rdzenie akceleracji AI firmy AMD podobne do rdzeni Tensor firmy Nvidia, ale wydajność jest nadal skromna w porównaniu. Podczas gdy RDNA 4 wyraźnie poprawiłaby prędkość obliczeń zmiennoprzecinkowych, Wang jest bardziej zainteresowany wykorzystaniem tego typu akceleratorów wnioskowania do innych aspektów poza przetwarzaniem obrazu. AMD już udowodniło, że Nvidia's DLSS można odtworzyć bez użycia AI w przypadku FidelityFX "Super Resolution. Co więcej, ten algorytm supersamplingu obrazu jest open source.

Wang uważa, że procesory AI w procesorach graficznych następnej generacji powinny być wykorzystywane do poprawy wrażeń z gry jako całości, a nie tylko aspektu wizualnego. W związku z tym, Wang przewiduje bardziej realistyczne ruchy i zachowania postaci w grach i bohaterów niezależnych. Obliczenia dotyczące wyznaczania ścieżek powinny również skorzystać z zaawansowanych rdzeni wnioskowania. A jeśli chodzi o przetwarzanie wideo napędzane przez SI, Wang uważa, że rdzenie wnioskowania nie powinny ograniczać się do poprawy wierności obrazu, ale mogłyby pomóc w bardziej zaawansowanym oświetleniu pośrednim lub renderowaniu prymitywów 3D, zwiększając złożoność sceny.

Mówiąc o przyszłych planach i strategiach AMD, Rick Bergman "obiecuje", że procesory graficzne RDNA 4 pojawią się w najbliższej przyszłości. Patrząc na poprzednie generacje RDNA, AMD utrzymywało 2-letnią kadencję wydawniczą, więc bliska przyszłość Bergmana najprawdopodobniej odnosi się do jakiegoś czasu w 2024 roku.

 

Kup kartę graficzną XFX Speedster MERC310 AMD Radeon RX 7900XTX na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 02 > Szefowie AMD wyszczególniają technologie napędzane przez sztuczną inteligencję, które mogą zostać zaimplementowane w nadchodzących procesorach graficznych dla graczy RDNA 4
Bogdan Solca, 2023-02-22 (Update: 2023-02-22)