Notebookcheck Logo

Samojezdny Hardware 4 (HW4) Tesli z nadchodzącego Modelu X ujawnia znaczące aktualizacje i skonsolidowaną płytę infotainment AMD CPU-GPU, brak możliwości modernizacji w obecnych samochodach Tesli

Nowy komputer Tesla Hardware 4 (HW4) posiada wydajniejsze podwójne SoC Exynos oraz 12 złączy kamer. (Źródło obrazu: @greentheonly na Twitterze)
Nowy komputer Tesla Hardware 4 (HW4) posiada wydajniejsze podwójne SoC Exynos oraz 12 złączy kamer. (Źródło obrazu: @greentheonly na Twitterze)
W sieci wyciekł teardown i opis nadchodzącego komputera Tesli Hardware 4 (HW4) ujawniający ulepszone SoC Exynos, dodane złącza kamer i odniesienia do nowego radaru Phoenix. Widać również nową płytę infotainment, która zawiera niestandardowy procesor i układ graficzny AMD. HW4 ma zupełnie inną formę, co oznacza, że nie może być montowany w obecnych samochodach Tesli.
E-Mobility

Oczekuje się, że Tesla uaktualni swój komputer do samodzielnej jazdy do wersji Hardware 4.0 (HW4) z obecnego HW3. Podczas gdy sprawy są jeszcze oficjalnie pod przykrywką, zdjęcia HW4 i możliwych zmian nadchodzących do Full Self-Driving (FSD) Tesli wyciekły do sieci.

Z tego, co wiemy do tej pory, Telsa uaktualnia swoją platformę obliczeniową, aby pomieścić ulepszone systemy radarów i kamer. Znany leaker Tesli @greentheonly na Twitterze zamieścił w jednym z wątków wizualizacje komputera HW4.

OP udało się położyć ręce na komputerze HW4 z nadchodzącego Modelu X. Jest więc prawdopodobne, że automaker będzie likwidował swoją obecną produkcję Modelu X i wkrótce wypuści nową serię ze sprzętem HW4.

Przechodząc do samego sprzętu, teardown @greentheonly ujawnia, że Tesla nie będzie już oferować osobnej płyty córki dla GPU. Zamiast tego, procesor AMD, GPU AMD, 256 GB NVMe i 16 GB RAM będą obecne na tej samej płycie infotainment.

Sprzęt HW4 nadal opiera się na układzie Samsung Exynos. Rdzenie CPU są teraz zwiększone z 12 do 20 (5x 4 rdzeniowe klastry). Rdzenie te mogą się podkręcać do 2,35 GHz i pracować w spoczynku z częstotliwością 1,37 GHz - podaje OP. Dodatkowy rdzeń TRIP (łącznie 3 rdzenie) w każdej jednostce TRIP na obu SoC jest obecny z maksymalną częstotliwością 2,2 GHz. Rdzenie TRIP to w zasadzie te, które obsługują obliczenia sieci neuronowych.

HW4 wydaje się działać pod kontrolą jądra Linux 5.4.161-rt67. Jak to jest ważne w pojazdach samojezdnych, HW4 cechuje się redundancją z identycznymi połączeniami zasilania po każdej stronie i dwoma połączeniami sieciowymi do płyty infotainment. OP zauważa jednak, że zabicie zasilania strony A zabija przełącznik sieciowy i połączenie jest całkowicie tracone.

W HW4 jest teraz 12 czujników kamer (raczej złącz), w tym jedno oznaczone jako "Spare", co jest wzrostem w stosunku do ośmiu złącz, które widzieliśmy z HW3.

Zmieni się również rozmieszczenie kamer - boczne kamery będą teraz umieszczone w przednich błotnikach, podczas gdy dwie byłyby umieszczone w przedniej szybie. Samochody Tesli wyposażone w HW4 będą unikać ewentualnych martwych punktów dzięki umieszczeniu kamer również na przednim i tylnym zderzaku.

HW4 będzie korzystać z nowego modułu radarowego o nazwie Phoenix, do którego odniesienia znajdują się w firmware. Według Tesli, Phoenix to niepulsacyjny radar samochodowy, który pracuje w zakresie częstotliwości 76-77 GHz i obsługuje trzy tryby wykrywania.

Federalna Komisja Łączności (FCC) opublikowała obrazy i dokumentację dla Phoenixa, do których dostęp uzyskał Teslarati. Obecny jest także nowy, trójpasmowy moduł GPS.

@greentheonly zauważa również, że zużycie energii w stanie spoczynku z HW4 jest dość wyższe w porównaniu do HW3.

Zła wiadomość dla obecnych właścicieli Tesli

Podczas gdy zmiany nadchodzące do HW4 są mile widziane, Elon Musk oficjalnie zabił wszelkie nadzieje dla obecnych właścicieli Tesli chcących doposażyć HW4 w swoich samochodach. W telekonferencji Q4 2022 r, Musk powiedział, że nie jest ekonomicznie i technicznie wykonalne doposażenie Hardware 3 w Hardware 4.

Potwierdził jednak, że HW3 "nadal będzie przewyższać bezpieczeństwo przeciętnego człowieka" i że osiągnie swoje cele w zakresie pełnej samojezdności (FSD).

@greentheonly potwierdził również, że nie jest możliwe doposażenie HW4 w samochody HW3, biorąc pod uwagę zupełnie inne czynniki formalne pomiędzy tymi dwoma modułami. Podczas gdy nowe modele premium Tesli będą pochodzić z zainstalowanym HW4, OP wydaje się dość pewny, że nowe samochody Model 3 również otrzymają nowe smartwatche w końcu.

Nie wiadomo, kiedy Tesla uczyni HW4 oficjalnym, ale Dzień Inwestora firmy 1 marca wydaje się być prawdopodobną datą.

Sprawdź wątek @greentheonly podlinkowany poniżej, aby uzyskać więcej informacji i zdjęć nadchodzącego komputera Tesli Hardware 4.

Kup kompresor powietrza Kikimo tire inflator dla Tesli Model 3/Y/S/X na Amazon

Porównanie obudowy HW4 (góra) i HW3 (dół). (Źródło obrazu: @greentheonly na Twitterze)
Porównanie obudowy HW4 (góra) i HW3 (dół). (Źródło obrazu: @greentheonly na Twitterze)
Porównanie płyt HW3 (góra) i HW4 (dół). (Źródło obrazu: @greentheonly na Twitterze)
Porównanie płyt HW3 (góra) i HW4 (dół). (Źródło obrazu: @greentheonly na Twitterze)
Nowa płyta infotainment z procesorem i układem graficznym AMD, 16 GB RAM i 256 GB NVMe SSD. (Źródło obrazu: @greentheonly na Twitterze)
Nowa płyta infotainment z procesorem i układem graficznym AMD, 16 GB RAM i 256 GB NVMe SSD. (Źródło obrazu: @greentheonly na Twitterze)
Złącza do kamer Tesli HW4. (Źródło obrazu: @greentheonly na Twitterze)
Złącza do kamer Tesli HW4. (Źródło obrazu: @greentheonly na Twitterze)

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 02 > Samojezdny Hardware 4 (HW4) Tesli z nadchodzącego Modelu X ujawnia znaczące aktualizacje i skonsolidowaną płytę infotainment AMD CPU-GPU, brak możliwości modernizacji w obecnych samochodach Tesli
Vaidyanathan Subramaniam, 2023-02-21 (Update: 2023-02-21)