Unknown Worlds Entertainment udostępniło trzeci vlog deweloperski, w którym zaprezentowano jednego z najbardziej przerażających mieszkańców gry Subnautica 2. Trwający 10 minut materiał przedstawia szczegółowy proces tworzenia przerażającego kolekcjonera Lewiatana. Mamy już pewne pojęcie o biomów dzięki wcześniejszym przeciekoma najnowsza wiadomość o Lewiatanie jest zgodna z innym przeciekiem na temat testów gry Subnautica 2.
Wideo zaczyna się od Cory'ego Stradera, kierownika ds. rozwoju wizualnego, który ujawnia, że stworzenie zaczęło się od "wielu rund szybkich, mało szczegółowych szkiców miniatur", badających różne kształty i sylwetki. Zespół celowo stworzył "bestię inspirowaną Cthulhu" z "czterema mackami, które chwytają, miażdżą, uderzają i przerażają graczy"
Główny artysta postaci Marcelo Figueredo szczegółowo opisał proces modelowania, zaczynając od "pojedynczej kuli" i budując ją na zewnątrz, jak w przypadku tradycyjnego rzeźbienia w glinie. Biorąc pod uwagę ogromny rozmiar stworzenia, utrzymanie jakości wizualnej wymagało "wielu, wielu godzin rysowania małych zmarszczek i porów", aby zapewnić wiarygodność z bliska.
Co więcej, główny animator Colin Knueppel podkreślił zastosowanie przełomowych technologii, w tym Blendera do modelowania i systemu olinowania kontrolnego Unreal Engine po raz pierwszy w historii serii. "Przepływ pracy ma kilka fajnych innowacji, które są nowością w systemach olinowania", wyjaśnił, umożliwiając "wcześniej niemożliwe techniki olinowania"
Następnie starszy animator techniczny Stefaan Sorensen opracował wyrafinowaną fizykę macek działającą całkowicie w ramach Unreala, zaprojektowaną tak, aby "dać poczucie ciężaru i przepływu w wodzie" Największym wyzwaniem było stworzenie płynnych interakcji między graczem a macką poprzez "niestandardowe systemy synchronizacji"
Następnie Antonio Muñoz Gallego, AI Gameplay Lead, zademonstrował reaktywną inteligencję stworzenia, wykorzystując ulepszone drzewa zachowań z "rozumowaniem o podwójnej użyteczności" Lewiatan "stale ocenia sytuację w czasie rzeczywistym", tworząc dynamiczne spotkania, które dostosowują się do działań gracza i czynników środowiskowych, takich jak flary.
Wreszcie, projektant Louis Karim nakreślił kompleksowy proces rozwoju, zaczynając od szczegółowej dokumentacji i scenorysów, podczas gdy artystka VFX Laura Nedal wyjaśniła, w jaki sposób efekty cząsteczkowe przekładają "rozgrywkę na wskazówki wizualne", jednocześnie sprzedając obcą naturę stworzenia.
Prezentacja Collector Leviathan ma miejsce w momencie, gdy Subnautica 2 stoi w obliczu niepewnej przyszłości. Pierwotnie planowana na wczesny dostęp w 2025 roku, gra gra została opóźniona do 2026 roku po znaczących zmianach w kierownictwie Unknown Worlds. Pomimo kontrowersji związanych z przejęciem studia przez Krafton i odejściem twórców serii, prace nad sequelem wydają się być na dobrej drodze.