Stronghold Crusader: Definitive Edition debiutuje dziś, 15 lipca 2025 r., na Steam w cenie 19,99 USD. Ten remaster 23-letniego klasyka strategii jest łatwy do uruchomienia, wymagając jedynie procesora Intel Core i3-6100, karty graficznej z 2 GB pamięci wideo, 8 GB pamięci RAM i 7 GB wolnej pamięci.
Poza usprawnieniami graficznymi i technicznymi, Firefly Studios dodaje również garść nowej zawartości, w tym osiem nowych typów jednostek, czterech nowych lordów, dwie kampanie historyczne i cztery szlaki. W niedawno opublikowanym materiale wideo deweloperzy przedstawili mapę drogową przyszłych aktualizacji i płatnych dodatków DLC, ujawniając plany wydania dwóch pakietów rozszerzeń - jednego jesienią i jednego zimą - z których każdy doda dwóch nowych lordów i nowy szlak
Bardziej intrygujące są jednak darmowe aktualizacje. Jesienią do gry zostanie dodany nowy lord, kampania ekonomiczna oraz kilka map do rozgrywki wieloosobowej. Zimą gracze mogą spodziewać się dodatkowej kampanii kooperacyjnej, nowych map i opcji tworzenia niestandardowych lordów (wraz z dostosowanym zachowaniem i projektami zamków). W międzyczasie zaczęły napływać pierwsze recenzje Stronghold Crusader: Definitive Edition.
Z oceną Metascore na poziomie 81 na 100, odbiór był stosunkowo pozytywny, choć nie przytłaczający. Jak pokazuje recenzja GameStar, część krytyki wynika z niezgrabnego sterowania, które może utrudniać szybką rozgrywkę. W szczególności, nowoczesne grupy sterowania dla jednostek i budynków są wyraźnie nieobecne w Definitive Edition. Remaster pozostaje wierny oryginałowi, co wyraźnie widać w przestarzałym interfejsie użytkownika