Wycofanie tych pojazdów Dodge Charger Daytona wynika z błędu oprogramowania wzmacniacza, który może uniemożliwić pojazdom emitowanie dźwięku zewnętrznego w celu ostrzeżenia pieszych i pobliskich pojazdów o ich cichym zbliżaniu się. Zwiększa to ryzyko wypadków i obrażeń, szczególnie w przypadku pieszych i innych kierowców, którzy mogą nie zauważyć zbliżającego się pojazdu. Właściciele Chargerów, których dotyczy problem, powinni spodziewać się powiadomień do 10 lipca 2025 r., A dealerzy zaoferują bezpłatną aktualizację oprogramowania wzmacniacza.
Ta ostatnia akcja jest następstwem serii kontroli bezpieczeństwa Stellantis. W maju 2025 r. SUV-y Dodge Hornet zostały wycofane z rynku z powodu awarii kamer cofania, które nie wyświetlały obrazu podczas cofania. W grudniu 2024 r. wycofano ponad 300 000 pickupów Ram z powodu niedziałających funkcji bezpieczeństwa.
Podkreślając trwający trend w branży, Stellantis ogłosił dziś, 28 czerwca, masowe wycofanie ponad 250 000 dodatkowych pojazdów w USA. Ta szeroko zakrojona akcja, dotycząca 250 651 pojazdów Pacifica i Voyager z lat 2022-2025, dotyczy nieprawidłowo uszczelnionych bocznych kurtyn powietrznych. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) ostrzega, że poduszki powietrzne o niewystarczającym utrzymywaniu ciśnienia zwiększają ryzyko wyrzucenia i obrażeń podczas kolizji. Dealerzy bezpłatnie sprawdzą i wymienią te poduszki powietrzne.
Szał wycofywania produktów z rynku wykracza poza Stellantis. Zaledwie kilka tygodni temu Honda wycofała 259 033 SUV-ów i sedanów (marek Acura i Honda) z powodu sworznia pedału hamulca, który nie był prawidłowo zabezpieczony, umożliwiając przesunięcie pedału. W tym miesiącu Ford wydał również ostrzeżenie "Nie jedź" dla 2 345 ciężarówek po wykryciu brakujących sprężyn mocujących popychacz wspomagania hamulców, co może prowadzić do nagłej utraty zdolności hamowania.