Morphic, Inc., firma z siedzibą w Dolinie Krzemowej, założona przez współzałożyciela Polygon, Jaynti Kanani firma zajmująca się sztuczną inteligencją, założona przez współzałożyciela Polygon, Jaynti Kanani, ogłosiła swój pierwszy oryginalny serial anime zatytułowany DQN. Serial powstaje we współpracy z tokijskim reżyserem Kushagrą Kushwahą i jego studiem animacji 4861.
Akcja serialu rozgrywa się w alternatywnej linii czasu, w której II wojna światowa nigdy oficjalnie się nie zakończyładQN śledzi losy 12 osób, które zostają uwikłane w globalną rywalizację o dostęp do ukrytego skarbca, który ma moc zmieniania cywilizacji. Serial bada technologicznie podzielone społeczeństwo ukształtowane przez sztuczną inteligencję, w którym wpływ i dostęp do informacji wydają się definiować kontrolę i władzę.
Seria wykorzystuje Morphic Studio, platformę opartą na sztucznej inteligencji, zaprojektowaną w celu wspierania przepływu pracy animacji poprzez automatyzację i precyzyjne oprzyrządowanie. Kluczowe funkcje obejmują automatyczne łączenie klatek, szkolenie modeli postaci w celu zapewnienia spójności stylistycznej oraz szczegółową edycję scen za pomocą warstw interfejsu i segmentacji. Chociaż platforma przyspiesza produkcję, zachowuje model kreatywnego kierunku, który nadaje priorytet wkładowi artysty, umożliwiając szczegółową kontrolę nad czasem, ruchem i ciągłością wizualną w różnych sekwencjach. Kushwaha, który kieruje kreatywnym rozwojem projektu, wcześniej przyczynił się do powstania takich serii jak JoJo's Bizarre Adventure: Stone Ocean i Fairy Tail: 100 Years Quest.
Morphic ogłosił również fundusz twórców o wartości 1 miliona USD aby zachęcić nowe talenty w anime, grach, komiksach i innych mediach wizualnych. Inicjatywa ma na celu promowanie niedostatecznie reprezentowanych głosów i wspieranie oryginalnych opowieści w różnych formatach. Zapowiedź DQN została już wydana, a produkcja serialu na pełną skalę jest już w toku.
W miarę jak DQN przechodzi przez produkcję, może dać wgląd w to, jak następna generacja animowanych opowieści może przybrać kształt, nie pomimo sztucznej inteligencji, ale w twórczej rozmowie z nią.