Notebookcheck Logo

Standardowy zasięg Tesli Model Y i Model 3 może wzrosnąć o 20% dzięki nowej baterii LFP firmy LG

Model 3 w standardowym zakresie wyposażony jest w baterię LFP (obraz: Tesla)
Model 3 w standardowym zakresie wyposażony jest w baterię LFP (obraz: Tesla)
LG przygotowuje się do wypuszczenia w pierwszej połowie 2023 roku baterii litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) typu, który Tesla wykorzystuje w pojazdach Model 3 i Model Y ze standardowego zakresu, ale do rozwiązań magazynowania energii. Opracowała również zaawansowane ogniwa LFP o 20% wyższej gęstości energii w porównaniu z tymi CATL, których Tesla używa obecnie.

Jako producent baterii, który mieści się w wymaganiach dotyczących pozyskiwania surowców i komponentów w celu otrzymania federalnych dotacji dla EV, LG jest dobrym rozwiązaniem dla Tesli jako dostawca, więc wszelkie ulepszenia baterii, które rozwija, prawdopodobnie przyniosą korzyści również Tesli. Obecnie dostarcza 2170 baterii do swoich pojazdów elektrycznych o dużej wydajności jak również szuka budowy lub rozszerzenia fabryk baterii na ziemi amerykańskiej aby umożliwić swoim klientom zakwalifikowanie się do pełnej federalnej kwoty dotacji w wysokości 7 500 USD za nowy pojazd elektryczny, oprócz zachęt za kWh zbudowany i zmontowany w USA, że Tesla będzie również po z nową rozbudową fabryki Giga Nevada, ale na 4680 ogniw.

Koreańskie media donoszą, że oprócz ogniw w stylu "4680LG może zająć się technologią baterii żelazofosforanowych (LFP) typu, który Tesla wykorzystuje w swoim standardowym zakresie Model 3 i Model Y pojazdów elektrycznych. Baterie fosforanu żelaza wykorzystują tańsze i bardziej obfite metale jako surowce, które są na dodatek mniej lotne w składzie chemicznym i sprawiają, że pakiety LFP są znacznie bezpieczniejsze niż te wymagające niklu i kobaltu. LG zamierza podobno wprowadzić swoje ogniwa LFP do rozwiązań magazynowania energii latem tego roku, natomiast w przyszłości miałoby oferować je z gęstością energii o 20% wyższą niż to, co obecnie mają baterie CATL do Tesli Model 3 czy Modelu Y.

Zanegowałoby to niektóre wady baterii LFP w porównaniu z tymi z niklem i kobaltem, które Tesla wykorzystuje w swoich samochodach elektrycznych o dłuższym zasięgu lub wydajności, a mianowicie krótszy zasięg na jednym ładowaniu. Tesla Model 3 RWD z ulepszoną baterią LG LFP miałaby na przykład zasięg niemal zbliżony do 356-milowego Modelu 3 LR AWD z tą samą powierzchnią baterii.

Bateria LFP firmy LG o 20% wyższej gęstości energii pokazała jednak wyniki w warunkach laboratoryjnych, a jej produkcja jest droższa niż obecnych ogniw CATL, więc osiągnięcie etapu produkcji masowej zajęłoby trochę czasu. W międzyczasie, największy na świecie producent baterii do pojazdów elektrycznych nie będzie siedział bezczynnie, ponieważ CATL już wysyła swoje baterie z fosforanu żelaza M3P o 15% wyższej gęstości energii do producentów. Nie są one jednak produkowane w USA, a to odbiłoby się na kwalifikowalności dotacji z Inflation Reduction Act dla pojazdów zbudowanych z tych ogniw.

Pobierz ładowarkę 50A ChargePoint Home Flex EV na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 02 > Standardowy zasięg Tesli Model Y i Model 3 może wzrosnąć o 20% dzięki nowej baterii LFP firmy LG
Daniel Zlatev, 2023-02-20 (Update: 2023-02-20)