Tendencja spadkowa w wydatkach na konsole i akcesoria do gier wideo utrzymuje się, ponieważ najnowsze dane firmy analitycznej pokazują znacznie niższe wyniki sprzedaży w maju w porównaniu do ubiegłego roku. Wśród zakupionych konsol, PS5 utrzymuje się na pierwszym miejscu, ale zarówno seria Xbox, jak i oryginalny Switch nie radziły sobie zbyt dobrze.
Dane pochodzą z Circana za pośrednictwemMat Piscatella na BlueSky i pokazują, że wydatki na sprzęt do gier wideo spadły w maju tego roku o 13% w porównaniu do ubiegłego roku. Spadły one z 197 mln USD do 172 mln USD i jest to tendencja utrzymująca się od kilku miesięcy. Jednak PS5(kup na Amazon) nadal odnotowało 3% wzrost sprzedaży i było najlepiej sprzedającym się sprzętem zarówno pod względem jednostek, jak i dolarów. Z drugiej strony sprzedaż konsol z serii Xbox i oryginalnego Nintendo Switch spadła odpowiednio o 30% i 44%.
Jeśli chodzi o akcesoria, odnotowano 6% spadek sprzedaży z 165 milionów dolarów do 154 milionów dolarów. Bezprzewodowy kontroler PS5 Dual Sense w kolorze Midnight Black(kup na Amazon) był najlepiej sprzedającym się akcesorium zarówno w jednostkach, jak i dolarach.
Circana udostępniła również dane za rok do dnia dzisiejszego (YTD), ale zauważyła, że styczeń 2024 r. był pięciotygodniowym okresem śledzenia, podczas gdy styczeń 2025 r. był okresem czterotygodniowym. W tym czasie sprzedaż sprzętu do gier wideo spadła o 26%, podczas gdy sprzedaż akcesoriów spadła o 12%.
Ten ciągły spadek sugeruje, że konsole PS5, Xbox Series i Nintendo Switch dobiegają końca. Konsole z serii PS5 i Xbox zostały wydane w 2020 roku, podczas gdy oryginalny Switch pojawił się w 2017 roku. Na rynku pojawił się nowy Switch, ale wydaje się, że konsole PS5 i Xbox Series wymagają aktualizacji pokoleniowej.
Patrząc na najlepiej sprzedające się gry wideo w maju, Elden Ring: Nightreign i Doom: The Dark Ages zajęły odpowiednio pierwsze i drugie miejsce, podczas gdy The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, bestseller z poprzedniego miesiąca, spadł na czwarte miejsce. Szum niedawny szum wokół Star Wars: Battlefront II również przełożył się na wzrost sprzedaży, gdyż gra awansowała w maju ze 135 na 12 miejsce.