Składane urządzenia cieszyły się rosnącą popularnością wśród konsumentów w tym kwartale i stanowiły 2,5 procent wszystkich sprzedanych smartfonów. Wyniki segmentu były napędzane przez modele w stylu książki i Samsunga Galaxy Z Fold 7 miał lepszy wynik niż oczekiwał Counterpoint.
Gwałtowne ożywienie Samsunga do 64 procent udziału w rynku
Składany biznes Samsunga wzrósł o 32 procent rok do roku. Była to znaczna poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, kiedy to stracił około połowy swojego udziału w rynku na rzecz wzrostu ze strony Motoroli. Południowokoreańska firma kontrolowała około 64 procent całkowitej sprzedaży składanych urządzeń dzięki sukcesowi najnowszej linii Galaxy z serii Z.
Rywale odnotowują duże zyski i gwałtowne spadki
Trzeci kwartał 2025 roku był mieszany dla rywali Samsunga. Stały popyt na serię Mate pomógł Huawei utrzymać się na drugim miejscu, z przyzwoitym 10-procentowym wzrostem rok do roku. Składane dostawy Vivo również wzrosły o 67 procent.
Motorola utrzymała część swojej dynamiki w drugim kwartale, dzięki swojej klapce Razr 60 napędzając 16-procentowy wzrost rok do roku.
Xiaomi odnotowało jednak spadek dostaw o 54 procent rok do roku. Inna chińska marka Honor również sprzedała o 31 procent mniej składanych urządzeń.
Patrząc w przyszłość do 2026 roku
Według Counterpoint, wzrost w segmencie składanych urządzeń przyspieszy w 2026 roku. Firma badawcza spodziewa się, że składany telefon Apple, jeśli zostanie wydany, będzie napędzał wzrost w segmencie premium. Przewiduje również, że niedawno wprowadzony na rynek Samsung Galaxy Z TriFold do sprzedaży w ograniczonych ilościach.









