Notebookcheck Logo

Rząd USA zniesie mandat dotyczący emisji start-stop, który wyłącza silniki na światłach drogowych

Przycisk start-stop silnika Toyoty. (Źródło zdjęcia: Toyota)
Przycisk start-stop silnika Toyoty. (Źródło zdjęcia: Toyota)
System zmniejsza zużycie paliwa w pojeździe o 4%-26%, w zależności od trybu jazdy i natężenia ruchu. Budzi on jednak kontrowersje wśród kierowców, ponieważ musi być każdorazowo wyłączany.
Business

Kierowcy, którzy mają mieszane uczucia co do systemu start-stop, którego producenci samochodów używają do wzmocnienia swojej ekologicznej wiarygodności ulicznej, z radością usłyszą, że rząd może go całkowicie usunąć.

Obecny szef EPA napisał, że start-stop jest po to, aby producenci mogli zdobyć"trofeum za udział w ochronie klimatu", ale"wszyscy go nienawidzą" System został zaprojektowany tak, aby wyłączać silnik na długich obrotach biegu jałowego, a następnie uruchamiać go ponownie, gdy kierowca wciśnie gaz.

W zależności od organu, który przeprowadził testy, system start-stop może zmniejszyć zużycie paliwa przez pojazd w zakresie od 4% do 26%, w zależności od natężenia ruchu i nawyków jazdy. Sama EPA podaje skromne 4%-5% oszczędności paliwa, podczas gdy testy SAE z czterema pojazdami wykazały do 26% niższe zużycie paliwa, jeśli są one prowadzone w tak zwanym scenariuszu New York City Cycle (NYCC).

Podczas gdy niektóre argumenty przeciwko systemowi start-stop są dyskusyjne, inne są całkowicie uzasadnione. Obecnie około 65% nowych samochodów jest fabrycznie wyposażonych w technologię start-stop, a twierdzenia, że nadmiernie obciąża ona rozrusznik, akumulator lub silnik, są nieco przesadzone, ponieważ system został zaprojektowany do częstego ponownego uruchamiania.

Jednak w zależności od producenta i tego, czy jest zainstalowany w hybrydzie, czy nie, system może być szarpany i niezdecydowany. Chociaż są to stosunkowo niewielkie niedogodności, fakt, że przyspieszenie jest opóźnione w porównaniu z silnikiem pracującym na biegu jałowym, a klimatyzacja może nie działać na przykład podczas długich czerwonych świateł w upale, sprawia, że niektórzy kierowcy nienawidzą go z pasją.

Niestety, nie ma możliwości wyłączenia systemu start-stop na stałe. Trzeba go ręcznie wyłączać za każdym razem, gdy prowadzi się pojazd, co może szybko stać się irytujące dla tych, których rutyna jazdy przyniosłaby znikome oszczędności paliwa. Niektórzy byli na tyle zdesperowani, że uciekali się do rozwiązań innych firm, takich jak 4D Tech Auto Start Stop Eliminator, aby obejść ten wymóg.

EPA prawdopodobnie planuje odrzucić kredyty środowiskowe związane z instalacją technologii start-stop, a tym samym zniechęcić producentów do wyposażania swoich pojazdów w taką technologię. Okaże się jednak, czy producenci samochodów pójdą w ich ślady i czy usuną cały system start-stop z nowych pojazdów, czy po prostu zapewnią bardziej trwały sposób na jego obejście.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 05 > Rząd USA zniesie mandat dotyczący emisji start-stop, który wyłącza silniki na światłach drogowych
Daniel Zlatev, 2025-05-15 (Update: 2025-05-15)