Notebookcheck Logo

Rząd USA wydaje 200 milionów dolarów miesięcznie na dotacje podatkowe do pojazdów elektrycznych, z których większość trafia do Tesli

Model Y zgarnia lwią część amerykańskich ulg podatkowych (zdjęcie: Tesla)
Model Y zgarnia lwią część amerykańskich ulg podatkowych (zdjęcie: Tesla)
Tesla powinna mocno naciskać, aby jej nowy Model 3 Highland kwalifikował się do dotacji federalnych. Stany Zjednoczone wydały w tym roku blisko 600 milionów dolarów na ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznych.
E-Mobility

Ceny samochodów Tesla są subsydiowane przez amerykański rząd, który wydaje prawie 200 dolarów miesięcznie na ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznych.

Według Departamentu Skarbu, który za oceanem wprowadził ustawę o Ustawa o redukcji inflacjio obniżeniu inflacji, Stany Zjednoczone wydały na ten program 580 milionów dolarów w pierwszym kwartale tego roku.

Ponad 90% kwalifikujących się nabywców pojazdów elektrycznych z dochodem w wysokości 150 000 USD (300 000 USD dla osób składających wspólne zeznanie podatkowe) skorzystało z nowego zwrotu podatku od pojazdów elektrycznych w punkcie sprzedaży, który wszedł w życie 1 stycznia.

Obecnie na portalu IRS Energy Credits Online zarejestrowanych jest ponad 13 000 dealerów, którzy przekazują te zaawansowane płatności skarbowe nabywcom pojazdów elektrycznych.

Do 2024 r. ludzie musieli czekać na sezon podatkowy, aby odzyskać 7 500 USD nowej ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne, ale od początku roku dotacja może zostać zastosowana przez dealera bezpośrednio do ceny samochodu.

Tesla uzyskuje lwią część ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych

Nie trzeba dodawać, że większość amerykańskich dotacji rządowych na nowe lub używane pojazdy elektryczne trafia do Tesli, która jest największym i najpopularniejszym amerykańskim producentem pojazdów elektrycznych.

Globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych może spowalniać, ale Tesla nadal jest numerem jeden, a w Stanach Zjednoczonych ma dominujący udział w rynku. Tesla sprzedaje siedem razy więcej pojazdów elektrycznych niż drugi w rankingu Ford:

  1. Sprzedaż pojazdów elektrycznych Tesla w 1. kwartale (USA): 140 187 szt
  2. Sprzedaż pojazdów elektrycznych Forda w 1. kwartale (USA): 20 223 szt
  3. Rivian Q1 EV sales (US): 13 558 szt
  4. Sprzedaż pojazdów elektrycznych Hyundai w I kwartale (USA): 12 290 szt
  5. Sprzedaż pojazdów elektrycznych Mercedes w I kwartale (USA): 12 250 szt

Nawet jeśli weźmiemy Hyundaia i Kię (które sprzedały 9 654 pojazdy elektryczne w zeszłym kwartale) jako jeden podmiot, Tesla nadal wyprzedza wszystkich innych producentów pojazdów elektrycznych w USA łącznie.

Większość sprzedaży Tesli to Model Y, który w pełni kwalifikuje się do dotacji. Oto wszystkie samochody Tesli kwalifikujące się obecnie do ulgi podatkowej:

  • Model X Dual Motor: 7,500 USD
  • 2024 Model Y z napędem na tylne koła: 7,500 USD
  • Model Y Long Range: 7,500 USD
  • Model Y Performance: 7,500 USD

Model Y był najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie w zeszłym roku, ale w Stanach Zjednoczonych możliwość skorzystania z ulgi podatkowej sprawiła, że kupujący nie mogą się mu oprzeć. Tak bardzo, że Tesla reklamuje teraz bezpośrednio "Model Y zaczynający się od 37 490 USD po federalnej uldze podatkowej".

Zanim Tesla zmniejszyła swoje niesprzedane zapasy z pierwszego kwartału, Model Y kosztował ponad 15 000 dolarów również z rabatami na zapasy, mimo że Tesla podniosła ceny zapasów o kilka tysięcy od tego czasu.

Sporą część popularności Modelu Y i 96 729 sprzedaży w USA w I kwartale można zatem bezpośrednio przypisać rządowej uldze podatkowej.

Z drugiej strony, Tesla mogła sprzedać 3 razy więcej sztuk Modelu Y niż Modelu 3 w zeszłym kwartale, ponieważ nowy odświeżony Model 3 Highland nie kwalifikuje się do ulgi podatkowej, przez co wygląda na drogi w porównaniu z Modelem Y. Oto 5 najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych w USA:

  1. Tesla Model Y: 96 729 sztuk
  2. Tesla Model 3: 30 842 sztuk
  3. Ford Mustang Mach-E: 9 589 sztuk
  4. Rivian R1S: 8 017 sztuk
  5. Ford F-150 Lightning: 7 743 sztuk

Aby temu zaradzić, Tesla próbuje teraz zwiększyć produkcję baterii Modelu 3 Chińskich baterii które sprawiają, że nie kwalifikuje się do dotacji w Stanach Zjednoczonych, z planami nowej Fabryka ogniw LFP.

Do tego czasu Model Y zarabiałby lwią część rządowych dopłat do cen pojazdów elektrycznych, które w tym tempie mogą przekroczyć 2 miliardy dolarów tylko w tym roku.

Ogólnie rzecz biorąc, Tesla ma zarobić 41 miliardów dolarów w postaci dopłat do samochodów, baterii i infrastruktury ładowania od rządu USA na czas trwania programu, który wygasa w 2032 roku.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 04 > Rząd USA wydaje 200 milionów dolarów miesięcznie na dotacje podatkowe do pojazdów elektrycznych, z których większość trafia do Tesli
Daniel Zlatev, 2024-04-16 (Update: 2024-04-16)