Notebookcheck Logo

Opóźnienia katody akumulatora Cybertruck 4680 i upadek produkcji Modelu 2 przyczyną zwolnień w Tesli

Akumulator Cybertruck 4680 (zdjęcie: Munro Live/YT)
Akumulator Cybertruck 4680 (zdjęcie: Munro Live/YT)
Projekt suchej katody, który miał wyprodukować baterię 4680, jak przewidywano w Battery Day, był bardzo powolny i kosztowny dla Tesli. Wiele osób, które pracowały nad tanim Modelem 2, również zostało zwolnionych.
E-Mobility

Wyglądało na to, że po tym, jak szefowie Tesli ogłosili, że odchodzą, aby spędzać więcej czasu z rodziną, niektóre z ich projektów przyniosły rundę zwolnień Tesli zwolnień.

Nowe doniesienia rzucają światło na to, jakie projekty zostały uznane za niezadowalające przez Elona Muska, do tego stopnia, że Tesla musiała rozstać się z długoletnimi pracownikami.

4680 opóźnień w produkcji baterii

Zaczynając od byłego szefa układu napędowego i energii Drew Baglino, chodzi o powolny wzrost produkcji baterii 4680 i wydatki poniesione na budowę własnej fabryki katod Tesli w Giga Texas.

Chociaż nie jest jasne, czy Elon Musk był niezadowolony z rozwoju sytuacji wokół pożądanej metody produkcji suchych katod, czy po prostu z ogólnego postępu, jeden z pracowników Tesli określił projekt produkcji katod jako "finansową czarną dziurę".

Kiedy Tesla ogłosiła 4680 na swoim Battery Day w 2020 roku, Elon Musk i Drew Baglino chwalili się, że będzie ono w stanie obniżyć koszty o połowę w porównaniu do innych formatów baterii. Według biografii Muska, on i Drew mieli od tego czasu pewne spory, a Tesla nie jest nawet blisko swoich celów związanych z ogniwami 4680 pod względem zdolności produkcyjnych, nie mówiąc już o tych wzniosłych aspiracjach dotyczących kosztów produkcji.

Większość kosztów baterii 4680 oszczędności pochodzi z łatwej części konstrukcyjnej, która wymaga mniej punktów spawania i pozwala na użycie jej w strukturalnym podwozia. Jednak trudna część chemiczna, czyli metoda produkcji suchej katody, która nie wymaga toksycznych materiałów i ogromnych urządzeń do pieczenia, była znacznie trudniejsza do wykonania w wystarczających ilościach.

Przyznaję, że Drew potwierdził podczas jednego z pierwszych spacerów Cybertrucka z Sandy Munro, że 4680 ogniw baterii w nim jest wykonanych przy użyciu metodą suchej katody metodą suchej katody. Późniejsze plotki określiły jednak zdolność produkcyjną Tesli na zaledwie 2000 pakietów miesięcznie.

Być może dlatego, oprócz Drew Baglino, Tesla zwolniła również swojego starszego menedżera ds. produkcji katod Anthony'ego Thurstona, który był odpowiedzialny za ekspansję katod Giga Texas.

W końcu bateria 4680 jest głównym wąskim gardłem dla rampy produkcyjnej Cybertrucka, po tym jak Tesla spędził lata skupiając się na pickupie zamiast na masowym pojeździe elektrycznym.

Opóźnienia Modelu 2 i Robotaxi

Podczas gdy Elon Musk przeciwstawił się wiadomościom, że Tesla porzuciła niedrogi Model 2 z pojazdem Robotaxi datą ogłoszenia, projekt Projekt NV9 "Redwood" został rzeczywiście złomowany w Giga Texas, informują wtajemniczeni. Najwyraźniej wiele osób związanych z planami montażu Modelu 2 jest teraz również zwalnianych w ramach obecnej rundy zwolnień Tesli.

Zamiast sekcji fabrycznej, w której miałby być montowany, Elon podobno zlecił wszystkim skupienie się na południowej ekspansji, gdzie powstanie nowe centrum danych Robotaxi, podobne do Dojo superkomputerowe w Nowym Jorku.

Jednak nawet centrum danych Robotaxi, które pracownicy nazywają wewnętrznie Dojo, napotyka obecnie opóźnienia, ponieważ pogoda w Teksasie jest obecnie dość zła dla budowy. Elon Musk podobno wyznaczył 20 sierpnia jako termin ukończenia budowy, wkrótce po odsłonięciu Robotaxi, ale data ta jest teraz zagrożona, a szef budowy w Giga Texas również został zwolniony.

Dwa centra danych Dojo w Nowym Jorku i Teksasie mają przetwarzać dane liczbowe dla ambitnego projektu Tesli Robotaxi opartego na sztucznej inteligencji, ponieważ Tesla będzie potrzebować wszystkich rzeczywistych danych, na których może położyć ręce, aby działały dla organów regulacyjnych pojazdów autonomicznych.

Przypadkowo, wiceprezes Tesli ds. polityki publicznej, który był odpowiedzialny za zabezpieczenie zezwoleń regulacyjnych, również został zwolniony, co wskazuje, że Elon może zamierzać ożywić wysiłki Tesli w zakresie kształtowania polityki publicznej lub obrać nowy kierunek.

Źródło(a)

Electrek (1),(2)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 04 > Opóźnienia katody akumulatora Cybertruck 4680 i upadek produkcji Modelu 2 przyczyną zwolnień w Tesli
Daniel Zlatev, 2024-04-16 (Update: 2024-04-16)