Gazelle Easyflow C8 to niedawno wprowadzony na rynek rower elektryczny, który od razu wyróżnia się dość charakterystyczną geometrią. Taka konstrukcja ramy służy konkretnemu celowi: umożliwia rowerzystom łatwe wsiadanie i zsiadanie z obu stóp na ziemi, zapewniając większe bezpieczeństwo i komfort, szczególnie gdy muszą często zatrzymywać się na światłach. Rower łączy ośmiobiegową przekładnię w piaście Shimano Nexus z automatycznym systemem zmiany przełożeń, dzięki czemu użytkownicy mogą jeździć bez martwienia się o wybór odpowiedniej prędkości, nawet w ruchu ulicznym.
Easyflow C8 jest wyposażony w silnik Shimano EP5 o średnim momencie obrotowym, który zapewnia do 50 Nm momentu obrotowego. Chociaż silnik ten nie jest wyjątkowo mocny, jego umiarkowana moc wyjściowa niekoniecznie jest wadą w przypadku dojazdów do pracy w mieście o łagodnym nachyleniu. Akumulator jest zamontowany na zewnątrz, a nie zintegrowany z ramą. Gazelle oferuje następujące pojemności baterii: 418, 504 i 630 Wh. Zgodnie z oficjalnymi specyfikacjami, największa opcja zapewnia zasięg do 145 km (około 90 mil) w trybie Eco.
Kolorowy wyświetlacz Shimano SC-EN600 pokazuje istotne dane dotyczące jazdy. Przednie i tylne koła są wyposażone w opony Schwalbe Big Ben Plus i hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro. Inne godne uwagi elementy obejmują tylny bagażnik rowerowy i wbudowane oświetlenie, choć zawieszenie zostało całkowicie pominięte. Ceny Gazelle Easyflow C8 zaczynają się od €3,599 (około $4,196). Na rynku amerykańskim firma oferuje Easyflow C7 - wersję o niższej specyfikacji z tą samą geometrią ramy - w cenie wywoławczej 3 999 USD.