Roblox opublikował niedawno swój raport finansowy za trzeci kwartał 2025 roku i ogłosił, że wypłacił 1 miliard dolarów swoim twórcom gier za pośrednictwem programu Developer Exchange, przekraczając zeszłoroczną kwotę 923 milionów dolarów. Firma ogłosiła również wcześniej, że zwiększa wypłaty dla twórców o 8,5%, co oznacza, że otrzymają oni więcej, zamieniając zarobione Robuxy na gotówkę.
Ponadto podano, że 1000 najlepszych twórców zarobiło średnio 1,1 miliona dolarów, co stanowi wzrost o 40% rok do roku. Pokazuje to silną korelację z przychodami w wysokości 1,4 miliarda dolarów za kwartał, co stanowi wzrost o 48% rok do roku, co wskazuje, że platforma nadal kwitnie pod względem monetyzacji.
Twórcy mogą skorzystać z "Programu DevEx", aby zamienić swoje Robuxy na prawdziwą gotówkę, ale istnieją określone rygorystyczne wymagania, które należy spełnić, aby wziąć udział: "Podczas gdy każdy twórca może korzystać z Roblox Studio, aby uczyć się kodowania, tworzyć doświadczenia lub przedmioty, aby cieszyć się nimi ze znajomymi, a nawet zarobić trochę Robuxów, tylko odnoszący sukcesy twórcy będą w stanie spełnić wysokie wymagania (opisane poniżej), aby zarabiać pieniądze za pośrednictwem DevEx"
Aby zakwalifikować się do tego programu, twórcy muszą zarobić co najmniej 30 000 Robuxów na swoich kontach, posiadać zweryfikowany adres e-mail i mieć dobrą opinię w społeczności. Pełną listę wymagań i proces można znaleźć na stronie tutaj
Imponujący wzrost według wszelkich standardów, zwłaszcza w obliczu rosnących obaw o bezpieczeństwo dzieci w Internecie i "głęboko niepokojącego" raportu na temat zagrożeń dla dzieci grających w Roblox, który pojawił się wkrótce po tym, jak rodzice skarżyli się na zachowanie swoich dzieci po zaangażowaniu się w niezwykle popularną aplikację. Roblox sam przyznaje, że dzieci mogą być narażone na szkodliwe treści, ale ciężko pracuje, aby wyeliminować "złych aktorów".
firma oświadczyła, że "głęboko współczuje" osobom dotkniętym szkodliwymi treściami "dziesiątki milionów ludzi mają pozytywne, wzbogacające i bezpieczne doświadczenia w Roblox każdego dnia" i pracują nad rozszerzeniem tych kontroli, aby Roblox był bezpiecznym środowiskiem, wdrażając Rada Rodziców i Opiekunów "Podobnie jak w przypadku naszej Rady Nastolatków uczestnicy Rady Rodziców będą współpracować z wewnętrznymi zespołami Roblox, aby zapewnić perspektywy dotyczące funkcji platformy, zasad i zasobów" - stwierdzają.
Może to jednak nie wystarczyć, aby odeprzeć coraz bardziej zjadliwe komentarze na temat postrzeganej obojętności w tej sprawie oraz rządowych i stanowych organów nadzoru, które nadal celują w platformę: Reuters donosi, że Texas pozywa teraz Robloxa za rzekome ukrywanie zagrożeń bezpieczeństwa przed rodzicami, stając się trzecim dużym stanem po Kentucky i Luizjanie, który to zrobił.





