Notebookcheck Logo

Reżyser Ghost of Yotei podkreśla, że seria pozostanie wierna swoim japońskim korzeniom przed premierą

Zrzut ekranu z gry Ghost of Yotei (źródło obrazu: PlayStation)
Zrzut ekranu z gry Ghost of Yotei (źródło obrazu: PlayStation)
Szef i założyciel studia Sucker Punch, Brian Fleming, podwoił wysiłki, aby zachować pewien stopień autentyczności, jeśli chodzi o podstawową rozgrywkę i oprawę Ghost of Yotei.
Gaming Game Releases Launch Console

Ghost of Yoteiprzygotowuje się do ekskluzywnej premiery na PlayStation 5 2 października 2025 roku. W międzyczasie Sucker Punch Studios potwierdziło, że seria pozostanie oddana swoim japońskim korzeniom i kultowemu arsenałowi broni, zapewniając, że wszelkie przyszłe wpisy w serii pozostaną zakorzenione w krainie wschodzącego słońca.

W niedawnym wywiadzie dla mediów przeprowadzonym przez filipiński serwis informacyjny Ungeekbrian Fleming, szef i założyciel studia, odniósł się do plotek na temat potencjalnych rozszerzeń serii, stwierdzając, że odejście od feudalnej Japonii podważyłoby istotę gry. Fleming stwierdził:

Wierzymy, że rdzeniem Ghost jest ktoś władający kataną, to część esencji. Nie wyobrażamy sobie gry Ghost osadzonej, powiedzmy, w feudalnej Europie. To nie ma sensu. Istnieje wiele gier osadzonych w takich realiach, ale to nie jest to, czym jest gra Ghost ".

Podkreślił również integralną rolę japońskich krajobrazów i wspomniał: "Dla nas naturalne piękno Japonii jest częścią esencji gry Ghost". Udzieliłem tej odpowiedzi na scenie podczas Tokyo Game Show i myślę, że fani w Japonii naprawdę to docenili. Tak właśnie to widzimy. Zawsze będzie to coś w rodzaju przygody z kataną w otwartym świecie"

Te słowa szefa Sucker Punch Studios padły zaledwie kilka dni przed premierą gry, w której druga odsłona serii eksploruje surowe północne granice Ezo w 1603 roku, które są obecnie znane jako współczesne Hokkaido. Ghost of Yotei przenosi graczy do podnóża góry Yotei, zwanej Ezo Fuji.

W przeciwieństwie do poprzedniej części gry, której akcja toczyła się w 1274 roku podczas inwazji Mongołów na wyspę Tsushima w późnym okresie Kamakura, w Yotei główną bohaterką jest kobieta, Atsu, która kieruje się zemstą w czasach zmieniającej się dynamiki władzy po bitwie pod Sekigaharą.

Zespół deweloperski Sucker Punch odbył wiele podróży referencyjnych na Hokkaido, wraz z wizytami w Parku Narodowym Shiretoko, aby uchwycić "żywe" i "niebezpieczne" środowiska regionu, które wpływają na walkę i eksplorację gry w sposób, który wydaje się bardziej dynamiczny i nieprzewidywalny niż w Tsushima.

Jeśli chodzi o komentarze Fleminga na temat serii, wydaje się, że gracze otrzymają kolejne wpisy z serii Ghost, osadzone wyłącznie w japońskiej erze samurajów, która obejmowała okres od końca XII wieku, podczas powstania szogunatu Kamakura, do późnych lat siedemdziesiątych XIX wieku, kiedy to restauracja Meiji zlikwidowała samurajów i wkroczyła w erę modernizacji.

Z Tsushimą zakotwiczającą oś czasu gry w 1274 roku i przeskakującą o trzy wieki do 1603 roku z Yotei, seria wciąż ma mnóstwo historycznych pasów startowych do zbadania. Możemy spodziewać się, że seria będzie eksplorować burzliwe wojny domowe okresu Sengoku, aż po stabilną, ale intrygującą erę Edo.

Fleming wspomniał jednak o pewnych narzuconych przez siebie ograniczeniach dla serii, sugerując, że gra może eksplorować różne lokalizacje, takie jak centralne Honshu lub Kyushu, ale nigdy nie będzie rozrastać się do wielu epok, podobnie jak Assassin's Creed. Fleming dodał również: "Teraz możemy zmieniać okresy czasowe, możemy eksplorować różne ustawienia, ale myślę, że są pewne granice, których prawdopodobnie nie przekroczymy"

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Reżyser Ghost of Yotei podkreśla, że seria pozostanie wierna swoim japońskim korzeniom przed premierą
Rahim Amir Noorali, 2025-10- 1 (Update: 2025-10- 1)