Klasyczna zręcznościowa gra wyścigowa doczekała się przenośnego portu, który jest technicznym cudem na mało prawdopodobnej platformie.
Ridge Racer, klasyczna zręcznościowa gra wyścigowa z 1993 roku, została przeniesiona na konsolę Nintendo Game Boy Advance (GBA). Port jest interesującą próbą zachowania ducha tej wysokoenergetycznej wyścigówki i w dużej mierze się to udaje (choć z pewnymi zastrzeżeniami).
Port zachowuje najważniejsze elementy Ridge Racer, przede wszystkim szybką i szaloną atmosferę oraz (co najważniejsze) wielokątne tory i samochody. Podczas gdy GBA miał garść gier w pełni 3D, większość z nich miała trudności z działaniem nawet przy niestabilnej liczbie klatek na sekundę i często opierała się w dużej mierze na zasobach 2D i sprite'ach. Jednakże ten port Ridge Racer działa ze stałą prędkością 30 klatek na sekundę (jak pokazuje film demonstracyjny).
Kompromisy na rzecz grywalności
Aby uzyskać taką liczbę klatek na sekundę, deweloper (Gustavo Valiente) musiał pójść na kilka kompromisów. Samochody to modele wielokątne w jednolitych kolorach, bez tekstur i bitmap. Odległość rysowania w grze jest minimalna, co powoduje obfite wyskakiwanie obrazu. W interfejsie użytkownika brakuje niektórych elementów, takich jak pozycja w wyścigu, różne widoki kamery i czasy okrążeń.
Jednak te poświęcenia są prawdopodobnie warte lepszej wydajności i płynnej rozgrywki. Odległość rysowania jest wystarczająco dobra, aby umożliwić odpowiednią reakcję na zakręty na torze. Ponadto Valiente było w stanie zachować głos spikera, aby nadać grze autentyczny charakter Ridge Racer .
Ogólnie rzecz biorąc, port jest imponujący, biorąc pod uwagę sprzęt, na który został stworzony. Demo nie jest jeszcze dostępne dla użytkowników, ale wygląda na to, że jest aktywnie rozwijane. Projekt można sprawdzić na stronie deweloperskiej Valiente itch.io tutaj.




