Notebookcheck Logo
Najlepszy motocykl elektryczny poniżej 800 USD dzięki dobrym osiągom w terenie i dużemu zasięgowi - recenzja Touroll S2

Recenzja Touroll S2: Najlepszy e-rower poniżej 800 USD imponuje mocą i zasięgiem

Zabójcza oferta off-road.

Składany e-rower Touroll S2 zapewnia imponujące osiągi za mniej niż 800 USD, łącząc w sobie duże możliwości terenowe, solidny zasięg, doskonałą stabilność i dobrze wyważone komponenty. To świetny wybór do pokonywania leśnych szlaków, plaż i szutrowych dróg.
Marvin Gollor (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇩🇪 ...
E-Mobility

Wniosek - e-rower Touroll S2 oferuje najlepszy stosunek ceny do wydajności

Składany e-rower Touroll S2 jest bardzo atrakcyjny pod wieloma względami - szerokie opony nie tylko zapewniają stabilność, ale także pozwalają pokonywać plaże, błotniste leśne szlaki i nierówne szutrowe ścieżki. Rower elektryczny jest łatwy w obsłudze, bardzo dobrze dostrojony, przyjazny dla aktualizacji i oferuje dobry zasięg, nawet jeśli obiecane przez producenta 150 km prawdopodobnie nigdy nie zostanie osiągnięte, nawet w optymalnych warunkach. Wady obejmują fakt, że zawieszenie jest zamontowane tylko z przodu, a wysoka waga sprawia, że funkcja składania jest nieco niepraktyczna w niektórych sytuacjach, takich jak transport publiczny. Silnik nie jest słaby dzięki dość wysokiej wydajności szczytowej, ale nie jest też zbyt mocny - co oznacza, że strome podjazdy mogą wymagać dużego wysiłku.

Ogólnie rzecz biorąc, otrzymują Państwo podstawowe wyposażenie: hamulce tarczowe, 7-biegową przekładnię wejściową Shimano, silnik 250 W z 55 Nm, prosty czujnik kadencji i wiele ogólnych komponentów, ale wszystko jest solidne, bardzo dobrze dostrojone i fabrycznie ustawione. Wyświetlacz nie tylko świeci kolorami, ale także oferuje wiele opcji wyświetlania i dostrajania. W segmencie podstawowym poniżej 800 USD model ten oferuje wyjątkowo dobry stosunek ceny do wydajności - nawet bez szerokiego pola porównawczego.

Składany e-rower Touroll S2 imponuje doskonałym tuningiem i osiągami nie tylko w terenie - grube opony zapewniają dużą przyczepność, zwłaszcza na błotnistych ścieżkach, szutrowych drogach i plażach.

Wizualnie e-rower Touroll S2 jest naszym zdaniem bardzo atrakcyjny, zwłaszcza ze względu na specjalne wykończenie lakierem i przypomina prosty motorower. Siodełko jest również zaskakująco wygodne na dłuższe wycieczki - należy jednak samodzielnie przykleić lub wymienić proste uchwyty kierownicy, które ślizgają się przy niewielkim wysiłku. Przednie koło, w tym szybkozamykacz i błotnik, również muszą być dokładnie dopasowane, aby uniknąć odgłosów zgrzytania lub pisku hamulców.

Za

+ nadaje się do użytku w terenie
+ składany
+ bardzo dobrze dostrojony i wstępnie ustawiony
+ łatwy w konfiguracji
+ solidny zasięg
+ szybkie, mocne wsparcie
+ bardzo stabilna jazda i konstrukcja
+ kolorowy wyświetlacz z opcjami dostrajania
+ wysoka modułowość
+ bardzo dobry stosunek ceny do wydajności

Przeciw

- wysoka waga i opór toczenia
- tylko czujnik kadencji
- 150 km utopii
- uchwyty mogłyby być mocniej zamontowane
- podstawowe instrukcje
- wskaźnik naładowania baterii może się zawiesić

Cena i dostępność

Touroll S2 jest dostępny na stronie w Geekbuying za jedyne 689 euro lub 794 USD lub 587 GBP z kodem kuponu "13ANNI05", chociaż Geekbuying wysyła obecnie tylko do Wielkiej Brytanii i krajów UE (bezpłatnie). Mogą Państwo również znaleźć Touroll S2 na AliExpressale tam kosztuje on ponad 1000 USD.

Aktualne oferty rocznicowe Geekbuying z nawet 70-procentowymi rabatami również warto mieć na uwadze. Promocja kończy się 30.06.2025.

Touroll wprowadza na rynek nowy rower elektryczny S2, następcę modelu S1. Jest to 7-biegowy model z konstrukcją typu step-through, tj. z uproszczonym montażem i demontażem. Jedyną opcją kolorystyczną jest ciemnoniebieski - nie ma też różnych rozmiarów ramy ani opon.

Na pierwszy rzut oka nie ma prawie żadnych znaczących ulepszeń w porównaniu do poprzedniego modelu, ale można zauważyć, że moment obrotowy został zmniejszony o 10%, a pedały nie są już chowane. Najważniejszym ulepszeniem jest oczywiście zwiększenie zasięgu o aż 50% do 150 km, chociaż jak tak ogromny wzrost jest możliwy przy tej samej pojemności baterii 720 Wh wydaje się tajemnicą - testujemy.

Uwaga: Ta recenzja jest oparta na modelu UE / Wielkiej Brytanii. W związku z tym nasze wrażenia mogą nie w pełni odzwierciedlać oczekiwania rowerzystów na rynkach takich jak USA, gdzie powszechne są wyższe ograniczenia prędkości. Chociaż Touroll S2 można odblokować do prędkości 32 km/h (20 mph) w menu zaawansowanym, naciskając długo przyciski plus i minus.

Dostawa i montaż - wstępnie zmontowany Touroll S2 z podstawowymi instrukcjami

Touroll S2 jest już częściowo zmontowany w momencie dostawy - pudełko jest odpowiednio ogromne. Budżetowy rower jest również bardzo starannie zapakowany. Pozostałe etapy montażu są ogólnie proste i można je wykonać w około 20 minut. Mogą jednak pojawić się drobne przeszkody, takie jak w przypadku szybkozamykacza: ważne jest, aby zamontować wszystkie elementy we właściwej kolejności i obrócić je we właściwą stronę, aby zapobiec wypadnięciu przedniego koła podczas jazdy, ale instrukcja nie zawiera żadnych dokładnych instrukcji, więc trzeba pomyśleć przez kilka minut. Wszystko, co pozostaje do zamontowania i dokręcenia, to pedały i osłona przedniego koła wraz z przednim światłem - w zestawie znajdują się odpowiednie narzędzia.

Brak uszkodzeń gigantycznego kartonu
Brak uszkodzeń gigantycznego kartonu
Bardzo dobrze zapakowane, ale dużo plastikowych odpadów
Bardzo dobrze zapakowane, ale dużo plastikowych odpadów

Materiały użyte w rowerze terenowym Touroll S2 wcale nie wydają się tanie, spawy są schludne, farba jest wolna od zarysowań i ogólnie Touroll S2 wydaje się wystarczająco wytrzymały do każdego użytkowania w terenie. Wszystkie kable są wstępnie poprowadzone, hamulce wymagają regulacji, zmiana biegów działa świetnie, ale dla niektórych osób wymaga trochę finezji na początku. Opony są prawie całkowicie spuszczone i należy je napompować - optymalne ciśnienie w oponach wynosi około 29 PSI na utwardzonych drogach. W przypadku szutrów i leśnych ścieżek powinno to być około 22 PSI, a na bardzo miękkim lub błotnistym terenie około 14,5 do 17,5 PSI. Akcesoria lub części zamienne nie wchodzą w skład zestawu.

Cechy i konstrukcja - składany rower elektryczny o wysokiej modułowości

Touroll B2 to przystępny cenowo rower elektryczny, co znajduje odzwierciedlenie w jego wyposażeniu: zamiast hamulców hydraulicznych jest wyposażony w mechaniczne hamulce tarczowe. Jednak dzięki dużemu wirnikowi 180 mm i optymalnej konfiguracji początkowej skuteczność hamowania jest zaskakująco dobra. Chwyty kierownicy nie są ergonomiczne i mają tendencję do ślizgania się pod naciskiem, więc szybko zabezpieczyliśmy je klejem. Z drugiej strony, opcje kolorystyczne są bardzo atrakcyjne, a w połączeniu z białymi odblaskami nadają rowerowi fajny, "lodowy" wygląd. Zarówno kierownica, jak i siodełko mają regulowaną wysokość, co zapewnia wygodne dopasowanie.

Zaskakująco wygodne siodełko
Zaskakująco wygodne siodełko
Chwyty kierownicy wyglądają na nieco tanie i mogą się ślizgać przy przyłożeniu zbyt dużej siły
Chwyty kierownicy wyglądają na nieco tanie i mogą się ślizgać przy przyłożeniu zbyt dużej siły
Pedały nie mogą być zamieniane
Pedały nie mogą być zamieniane
Stojak rowerowy działa idealnie
Stojak rowerowy działa idealnie

Touroll jest napędzany silnikiem w tylnej piaście o mocy 250 W i momencie obrotowym 55 Nm oraz akumulatorem 720 Wh. Nie ma czujnika momentu obrotowego, ale zamiast tego 12-magnesowy czujnik kadencji. Akumulator można łatwo wyjąć, ale można go również ładować, gdy jest zainstalowany.

Wspomaganie ruszania lub pchania z prędkością 6 km/h można aktywować, przytrzymując przycisk minus na wyświetlaczu. Opony Cheng-Sing o szerokości 4 cali zapewniają dobrą przyczepność na każdej nawierzchni i ogromną stabilność podczas jazdy. Z przodu znajduje się jednak tylko zawieszenie (80 mm), które nie jest idealne do prawdziwej i długiej jazdy w terenie - ale jest absolutnie zrozumiałe w tym przedziale cenowym. Wadą dużego rozmiaru opon jest bardzo wysoki opór toczenia, który wyraźnie obciąża akumulator, jak zobaczymy w dalszej części tej recenzji, zwłaszcza że opony fat bike'a mają tendencję do wywierania niewielkiego nacisku.

W ciasnych zakrętach prowadzenie wymaga przyzwyczajenia, ale z pewnością jest łatwe do opanowania i lepsze niż u wielu, nawet droższych konkurentów. Wbudowana 7-biegowa przerzutka Shimano "SIS Tourney" jest podstawowa, ale solidna i doskonale wyregulowana. Pozostałe wyposażenie obejmuje obszerne plastikowe błotniki, podpórkę z regulacją wysokości, tylny bagażnik o udźwigu 15 kg z oczkami na pasy mocujące, system oświetlenia i mechaniczny dzwonek. Z przodu nad widelcem znajduje się również uchwyt na bidon i koszyk rowerowy.

7-biegowa przekładnia Shimano Tourney
7-biegowa przekładnia Shimano Tourney
7-biegowa przerzutka Shimano
7-biegowa przerzutka Shimano
hamulec tarczowy 180 z przodu i z tyłu
hamulec tarczowy 180 z przodu i z tyłu

Szczególną cechą e-roweru Touroll S2 jest funkcja składania. Raz na środku i raz na kierownicy - w przeciwieństwie do poprzedniego modelu, pedałów nie można już złożyć, ale przednie koło można szybko i łatwo zdjąć za pomocą wspomnianego wcześniej szybkozamykacza. Siodełko można również szybko całkowicie schować.

Skutkuje to dość kompaktowymi wymiarami, ale ze względu na wysoką wagę ponad 30 kg, funkcja ta nadal ma ograniczone zastosowanie do użytku mobilnego, na przykład w pociągu, a nie każdy bagażnik może w pełni pomieścić złożony rower - na przykład w naszym Hyundai i10 działa to tylko po złożeniu tylnych siedzeń. Poszczególne kroki składania również należy przećwiczyć kilka razy, jeśli znajdą się Państwo w sytuacjach, w których trzeba to zrobić szybko. Dobrą rzeczą jest to, że mechanizm składania jest naprawdę solidny, nie pozostawia żadnych luzów i jest dwukrotnie zabezpieczony sworzniem - absolutnie solidny.

Składanie Touroll S2 wymaga pewnej wprawy
Składanie Touroll S2 wymaga pewnej wprawy
Bardzo kompaktowy
Bardzo kompaktowy
Specyfikacje:
Rozmiar ramki 20 x 17 cali
Wymiary 1,72 x 0,64 x 1,3 m (67,7 x 25,2 x 51,2 cala)
Wymiary po złożeniu 0,97 x 0,45 x 0,74 m (38,2 x 17,7 x 29,1 cala)
Szerokość kierownicy 620 mm (24,4 cala)
Waga 31,2 kg (69 funtów)
Zasięg 150 km (93 mile)
Poziomy prędkości 12 / 15 / 18 / 21 / 25 km/h (poziomy 1-5) + 6 km/h wspomagania chodzenia (7,5 / 9,3 / 11,2 / 13,0 / 15,5 mph + 3,7 mph)
Skok zawieszenia 80 mm (3,15 cala)
Przełożenia 7 (tył), Shimano
Moc silnika 250 W (48 V)
Maks. Moment obrotowy 50 Nm
Akumulator 15,6 Ah / 720 Wh (48 V)
Czas ładowania 6 - 8 godzin
Hamulce Mechaniczny hamulec tarczowy i hamulec elektryczny
Opony 20 x 4 cale
Zalecany wzrost kierowcy 160 - 195 cm (5'3" - 6'5")
Maks. Udźwig 120 kg (265 funtów)

Światła - Touroll S2 bez światła hamowania

Przednie i tylne światła są rozsądnie rozmieszczone, zintegrowane z obwodem i świecą wystarczająco jasno - można je aktywować na wyświetlaczu, naciskając i przytrzymując przycisk plus. Nie ma świateł drogowych ani świateł hamowania.

Bateria, silnik i zasięg - Touroll obiecuje 150 km

Ogólny silnik o mocy 250 W oferuje moment obrotowy 55 Nm (60 Nm w poprzednim modelu), ale nie podano mocy szczytowej - szacujemy jednak, że Touroll S2 dostarcza aż 650 W podczas ruszania pod górę.

Wątpliwości budzi zasięg, który podobno wzrósł ze 100 do 150 km w porównaniu do poprzednika, choć konstrukcja roweru została zachowana w istotnych punktach, w tym pojemności akumulatora. Producent podaje następujące informacje w celu określenia zasięgu: Płaskie drogi, brak silnego wiatru czołowego, 26 °C (79 °F), stała prędkość 12 km/h (poziom 1) i obciążenie 75 kg. Ponieważ autor raportu z testu waży 105 kg, trudno jest osiągnąć optymalne warunki, zwłaszcza że oczywiście chcemy przetestować również nieutwardzone drogi, w tym podjazdy.

Akumulator jest w pełni naładowany po 6 do 8 godzinach - w naszym przypadku 7 godzin było złotym środkiem, przy mocy ładowania od 105 do 110 W. Zasilacz prawie w ogóle się nie nagrzewa. Szkoda, że nie możemy skorzystać z 80-watowego zasilacza z siostrzanego modelu Touroll B2. Przycisk wyłączający na akumulatorze to praktyczna funkcja zapobiegająca dalszemu rozładowywaniu.

Ogólny silnik 250 W o przyzwoitej mocy szczytowej
Ogólny silnik 250 W o przyzwoitej mocy szczytowej
Łatwo wyjmowalna bateria 720 Wh
Łatwo wyjmowalna bateria 720 Wh
Wbudowany 4-stopniowy wskaźnik naładowania baterii
Wbudowany 4-stopniowy wskaźnik naładowania baterii

Wyświetlacz i aplikacja - Touroll S2 oferuje wiele możliwości dostrojenia

Składany rower terenowy ma prosty, ale czytelny kolorowy wyświetlacz z wieloma funkcjami. Dostępnych jest pięć trybów prędkości (12, 15, 18, 21, 25 km/h lub ≈ 7,5 / 9,3 / 11,2 / 13,0 / 15,5 mph), które można zmieniać za pomocą przycisków plus i minus, a także prosty 5-stopniowy wskaźnik naładowania baterii, wskaźnik prędkości i wyświetlacz całkowitej liczby kilometrów trasy. Można również wyświetlić średnią i maksymalną prędkość. Nie ma jednak aplikacji.

Długie, jednoczesne naciśnięcie przycisków plus i minus otwiera zaawansowane menu, które oferuje wiele ustawień, takich jak to, jak mocno lub z jakim opóźnieniem rower przyspiesza, ale można tam również odblokować prędkość 32 km/h (20 mph) - duży plus za precyzyjne dostrojenie.

Wyświetlacz pokazuje wystarczający zakres parametrów
Wyświetlacz pokazuje wystarczający zakres parametrów
Zaawansowane menu z wieloma opcjami dostrajania
Zaawansowane menu z wieloma opcjami dostrajania

W podróży - rower e-fat doskonale sprawdza się w lesie, na szlaku i na plaży

Rower elektryczny Touroll S2 nadaje się zarówno do miasta, jak i na wieś, w tym na mniej utwardzone ścieżki. Został jednak zaprojektowany do użytku w lesie, na szlaku i na plaży. W tej ostatniej kategorii należy używać nieco mniej powietrza, od 14,5 do 22 PSI. Przednie zawieszenie wykonuje całkiem dobrą robotę w połączeniu z niskim ciśnieniem w oponach, ale nadal należy zachować ostrożność przez cały czas, więc nie można naprawdę "puścić pary", ale przynajmniej takie trasy są bardzo dobre i stosunkowo wygodne do jazdy. Nie należy jednak zanurzać e-roweru w głębokich kałużach, ponieważ istnieje tylko ochrona przed rozpryskami wody i istnieje ryzyko, że akumulator i silnik zostaną zanurzone.

Subiektywnie rzecz biorąc, ogólny komfort jazdy nie jest tak wysoki, jak na większym rowerze. Tester woli rower miejski lub trekkingowy na asfalt i rower górski do prawdziwej jazdy w terenie, ale rower terenowy Touroll szczególnie dobrze sprawdza się na błotnistych i bardzo nierównych ścieżkach oraz na plaży. Testerowi podobało się uczucie siedzenia na małym motorowerze i to, że ogólne wrażenia z jazdy były bardziej "minimalistyczne" niż na dużym, nieporęcznym rowerze. Jednak pod względem czystego komfortu inne klasy rowerów wypadają lepiej, w zależności od indywidualnych wymagań.
Wygodny jest jednak ograniczony hałas silnika i bardzo wygodne siodełko, nawet podczas naprawdę długich tras. Zmiana podparcia za pomocą przycisków plus i minus jest również przyjemna i łatwa.

Tor testowy - tylko jedna trzecia obiecanego zasięgu?

19-kilometrowa trasa testowa z niedrogim składanym rowerem elektrycznym Touroll S2
19-kilometrowa trasa testowa z niedrogim składanym rowerem elektrycznym Touroll S2

Przejechaliśmy tę samą trasę testową, co w przypadku Touroll B2której większość biegnie wzdłuż trasy EuroVelo 1 w Irlandii. Na odcinku 19 km musieliśmy pokonać 275 metrów przewyższenia, a przy dość wysokiej temperaturze 18°C (64,5°F) nie było żadnego wiatru. Przeważnie jechaliśmy na poziomie 5, ale często przekraczaliśmy prędkość 25 km/h (15,5 mph), więc wspomaganie czasami się wyłączało. Wysoka waga testera wynosząca około 105 kg (231 funtów) również znacznie zmniejsza zasięg.

Nie ma problemów na łatwych i umiarkowanych podjazdach, ale na stromych podjazdach trzeba mocno pedałować na pierwszym biegu, jeśli nie ma się dużego rozpędu. Nasza średnia prędkość wynosiła nieco poniżej 25 km/h (15,5 mph), a rower może osiągnąć 65 km/h (40 mph) i więcej na zjazdach, z którymi radzi sobie wspaniale, tj. grube opony nie trzęsą się i są bardzo dobrze wyważone na drodze.

Ciągłe podjazdy, słabo zbudowane drogi, stosunkowo wysoka waga rowerzysty i wysokie opory toczenia bardzo szerokich opon nie są dobrym przepisem na długi zasięg. Niemniej jednak scenariusz ten jest stosunkowo realistyczny w przypadku czystego użytkowania w terenie. Uzupełniliśmy baterię do 317 Wh, co oznacza, że w kategoriach czysto matematycznych skończylibyśmy ją po 45 km. Z drugiej strony, jeśli jeździsz tylko po mieście, ważysz około 25 kg mniej niż autor testu i jeździsz ekonomicznie, a także głównie na poziomie 3, to do 75 km jest z pewnością możliwe, ale specyfikacja producenta 150 km wydaje się nieco zbyt duża w każdym praktycznym scenariuszu. Zresztą informacja ta jest dość myląca, gdyż Touroll podaje 100 km dla niemal identycznego poprzednika o tej samej pojemności akumulatora.

Zdecydowanie irytujący jest wskaźnik baterii na wyświetlaczu, ponieważ na stromym podjeździe można stracić dwa z pięciu pasków ładowania w czasie rzeczywistym (od 2 do 3 sekund), ale "odzyskują" ponownie po ponownym uruchomieniu wyświetlacza - to doprowadziło nas do przedwczesnego przerwania jazdy testowej z obawy, że bateria nie wytrzyma. Zjawisko to występuje regularnie, więc należy kierować się pokonanym przebiegiem. Może to jednak dotyczyć tylko naszego modelu testowego.

Wrażenia z jazdy - budżetowy e-rower Touroll S2 z zaskakującą ilością komfortu

Jeśli są Państwo przyzwyczajeni do rowerów miejskich, trekkingowych i górskich, pierwszy raz siadając na nim poczują się Państwo trochę dziwnie - na tak małym, kompaktowym e-rowerze z prostą, ale dość długą kierownicą. Kontrola niekoniecznie jest optymalna, ale przynajmniej szerokie opony zapewniają ogromną stabilność, nawet jeśli promień skrętu nie jest tak optymalny i łatwy - można trochę poćwiczyć, aby uzyskać bardziej "eleganckie" manewry skręcania. Zmiana biegów przebiega płynnie, ale jest możliwa tylko podczas jazdy.

Niskie wejście "step through" jest przydatne, ale przy masie własnej ponad 31 kg i bardzo szerokich oponach jazda bez wspomagania nie jest zbyt przyjemna, ale zdecydowanie wykonalna na krótkich dystansach w nagłych wypadkach. Silnik jest dość responsywny, ponieważ uruchomienie wspomagania zajmuje tylko pół sekundy, co zapewnia bardzo dobre wrażenia z jazdy. Przy wzroście 1,83 m (6 stóp) tester znalazł wystarczająco dużo miejsca, ale pedały mogłyby być nieco większe, zwłaszcza jeśli nosisz buty w rozmiarze 48 (US-Men's: 13,5, UK-Men's: 12,5), tak jak tester. Pedały można jednak łatwo wymienić na większe. W każdym razie wiele rzeczy w Touroll S2 można wymienić i dostosować - to plus.

Nieoptymalne jest nieciągłe wsparcie silnika elektrycznego, tj. wyłącza się nagle, gdy tylko jedziesz szybciej niż "pozwala" ustawiony poziom, a następnie pomaga ponownie, gdy tylko spadniesz poniżej prędkości ustawionego poziomu. Lepszy byłby bardziej dynamiczny system, w zależności od tego, jak mocno pedałujesz, lub przynajmniej płynniejsze wyłączanie silnika - obie opcje znalazłyby oczywiście odzwierciedlenie w cenie e-roweru. To, co okazało się skuteczne, to szczególnie lekkie pedałowanie (Ghost Pedaling) na 7. biegu, tak aby nie przekraczać 25 km/h, ponieważ gdy wspomaganie jest całkowicie wyłączone, dość trudno jest robić postępy na szutrowych ścieżkach z ciężkim grubym rowerem. Przełożenie jest jednak ogólnie dobre - zwykle jeździmy na najwyższym biegu i czasami żałujemy, że nie mamy 8, 9 i 10 biegu, zwłaszcza gdy jedziemy szybciej niż 25 km/h (15,5 mph).

Przezroczystość

Wyboru urządzeń do recenzji dokonuje nasza redakcja. Próbka testowa została udostępniona autorowi przez producenta bezpłatnie do celów recenzji. Na tę recenzję nie miały wpływu osoby trzecie, a producent nie otrzymał kopii tej recenzji przed publikacją. Nie było obowiązku publikowania tej recenzji. Nigdy nie przyjmujemy rekompensaty ani płatności w zamian za nasze recenzje. Jako niezależna firma medialna, Notebookcheck nie podlega władzy producentów, sprzedawców detalicznych ani wydawców.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Recenzja Touroll S2: Najlepszy e-rower poniżej 800 USD imponuje mocą i zasięgiem
Marvin Gollor, 2025-06-20 (Update: 2025-06-20)