
Stylowy i niezwykle przystępny cenowo rower elektryczny o dużym zasięgu - recenzja Touroll B2
Przystępny cenowo 7-biegowy rower elektryczny.
Nowy model B2 firmy Touroll to prosty miejski e-rower bez zbędnych dodatków o przyzwoitym zasięgu i konstrukcji typu step-through w niezwykle przystępnej cenie 559 euro (641 USD). Otrzymują Państwo podstawy, ale są one solidnie zbudowane - ale trzeba się obejść bez klasycznego wyświetlacza.Marvin Gollor (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇩🇪 ...
Werdykt - niedrogi miejski rower elektryczny Touroll B2 doskonale sprawdzi się na miejskich drogach
Podobał nam się e-rower Touroll B2, zwłaszcza stabilność dzięki szerokim oponom, łatwość obsługi, a także dość dobry zasięg na dłuższe wycieczki, co jest dość istotne na wsi. Niestety, zawieszenie poprzedniego modelu Touroll B1 zostało usunięte, więc za wszelką cenę należy unikać szutrowych i polnych dróg. Podjazdy również mogą być problematyczne ze względu na nieco słaby napęd.
Ogólnie rzecz biorąc, wyposażenie jest bardzo podstawowe, aby utrzymać niską cenę: hamulce tarczowe, 7-biegowa przekładnia wejściowa, silnik 250 W z 50 Nm, prosty czujnik kadencji i wiele ogólnych komponentów, które mimo to działają niezawodnie. Szkoda również braku odpowiedniego wyświetlacza i aplikacji.
Wizualnie bardzo podoba nam się ten e-rower, a siodełko i uchwyty płetw są również wygodne. Jeśli jednak masz bardzo duże stopy, przedni błotnik może teoretycznie kolidować z twoją stopą podczas kierowania. Hamulce muszą być prawidłowo wyregulowane, podobnie jak przedni błotnik, który w przeciwnym razie ociera się o oponę.
Niedrogi miejski rower elektryczny Touroll B2 nadaje się szczególnie na proste i utwardzone drogi - podstawowe wyposażenie jest przyjemne, a zasięg jest również świetny, zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę.
Ogólnie rzecz biorąc, Touroll B2 jest szczególnie imponujący pod względem doskonałego stosunku ceny do wydajności, pod warunkiem, że planują Państwo jeździć przez 95 procent czasu po prostych, utwardzonych drogach.
Za
Przeciw
Cena i dostępność
Touroll B2 jest obecnie dostępny na stronie za 559 euro (447 GBP lub 641 USD) od Geekbuying z kodem kuponu 13ANNI04 do końca czerwca. Jednak Geekbuying wysyła do Wielkiej Brytanii i UE tylko z magazynu w Polsce. Mogą Państwo również znaleźć Touroll B2 na AliExpressale znacznie droższy za ~ 900 USD.
Aktualne oferty rocznicowe Geekbuying z nawet 70-procentowym rabatem są również interesujące, aby mieć na nie oko. Promocja kończy się 30.06.2025.
Spis treści
- Werdykt - niedrogi miejski rower elektryczny Touroll B2 doskonale sprawdzi się na miejskich drogach
- Dostawa i montaż - wstępnie zmontowany Touroll B2 szybko gotowy do jazdy
- Cechy i wygląd - stylowy rower elektryczny o dobrej jakości wykonania
- bateria, silnik i zasięg - Touroll B2 z zasięgiem do 100 km
- Wyświetlacz i aplikacja - Touroll B2 pomija oba te elementy
- Na drodze - miejski rower elektryczny walczy z dala od asfaltu
Touroll wprowadził na rynek B2, następcę miejskiego e-roweru B1. Jest to 7-biegowy model typu step-through, tj. z łatwym montażem i demontażem. Jedyną opcją kolorystyczną jest miętowa zieleń. Inne rozmiary ramy lub opon również nie są oferowane.
Doceniamy fakt, że Touroll wprowadził pewne ulepszenia w stosunku do swojego poprzednika, zwłaszcza w siodełku, uchwytach kierownicy, osłonie łańcucha, podpórce, oponach (szerszych) i silniku (większy zasięg i moment obrotowy), przy zachowaniu podobnej ceny. Przednie zawieszenie widelca zostało jednak całkowicie usunięte, co wyraźnie zauważymy w trakcie testu.
Uwaga: Ta recenzja jest oparta na modelu z UE / Wielkiej Brytanii. W związku z tym nasze wrażenia mogą nie w pełni odzwierciedlać oczekiwania kierowców na rynkach takich jak USA, gdzie powszechne są wyższe ograniczenia prędkości.
Dostawa i montaż - wstępnie zmontowany Touroll B2 szybko gotowy do jazdy
Touroll B2 jest dostarczany w większości wstępnie zmontowany w dużym kartonowym pudełku. Budżetowy rower jest naprawdę dobrze zapakowany. Pozostałe etapy montażu są bardzo proste i można je wykonać w około 15 do 20 minut. Kierownica, pedały, przednie koło z osłoną, przednie światło i siodełko muszą być zamontowane i przykręcone. W zestawie znajdują się odpowiednie narzędzia, rękawiczki i instrukcja w języku niemieckim, która zawiera wystarczające wskazówki.
Materiały nie wydają się tanie, ale też nie są szczególnie wysokiej jakości, spawy są schludne, lakier jest wolny od zarysowań i ogólnie Touroll B2 wydaje się stosunkowo solidny. Wszystkie kable są już wstępnie poprowadzone, hamulce wymagają regulacji, biegi działają fabrycznie świetnie, nawet jeśli zmiana biegu na wyższy wymaga na początku trochę czułości. Jednak opony są prawie całkowicie spuszczone z powietrza i trzeba je napompować, a Państwo są gotowi do jazdy. W zestawie nie ma akcesoriów ani części zamiennych.
Cechy i wygląd - stylowy rower elektryczny o dobrej jakości wykonania
Touroll B2 to niedrogi rower elektryczny, co jest oczywiście zauważalne również w jego cechach: zamiast hydraulicznych hamulców tarczowych zastosowano mechaniczne hamulce tarczowe, ale działają one doskonale. Lubimy widzieć ergonomiczne chwyty płetwowe w tym przedziale cenowym, które siedzą pewnie i, jak na nasz gust, również dobrze wyglądają - pasują do koloru siodełka. Retro design w kolorze miętowej zieleni jest również ładny dla oka. Kierownica i siodełko są regulowane, ale niewiele więcej można ustawić.
Touroll jest napędzany silnikiem w tylnej piaście o mocy 250 W i momencie obrotowym 50 Nm w połączeniu z akumulatorem 561,5 Wh. Nie ma czujnika momentu obrotowego, ale 12-magnesowy czujnik kadencji. Akumulator można bardzo łatwo wyjąć, ale można go również ładować, gdy jest zainstalowany.
Wspomaganie rozruchu 6 km/h można aktywować na panelu sterowania po lewej stronie, przytrzymując przycisk trybu w pierwszym trybie. Tryb ten nie jest jednak odpowiedni jako pomoc w odpychaniu, ponieważ po zaledwie trzech do czterech sekundach należy ponownie nacisnąć i przytrzymać przycisk trybu.
Opony 26 x 2,25 cala bez nazwy, których szerokość jest już na granicy roweru górskiego, są uderzające. Ze względu na brak zawieszenia, rower miejski nadal nie nadaje się do wycieczek terenowych, ale większy ślad zwiększa kontrolę, komfort jazdy i przyczepność. Prowadzenie jest jednak nadal dobre w ciasnych zakrętach. Zainstalowano również prostą, ale solidną 7-biegową przerzutkę Shimano.
Pozostałe wyposażenie obejmuje obszerne metalowe błotniki, podpórkę, bagażnik o ładowności 15 kg, światła i mechaniczny dzwonek.
Wyposażenie: | |
Rozmiar ramy | 26 x 16 cali |
Wymiary | 1,9 x 0,67 x 1,11 m (74,8 x 26,4 x 43,7 cala) |
Szerokość kierownicy | 670 mm (26,4 cala) |
Masa | 26,7 kg (58,9 funta) |
Zasięg | 100 km (62,1 mil) |
Poziomy prędkości | 15 / 20 / 25 km/h (poziomy 1-3) (9,3 / 12,4 / 15,5 mph) |
Przełożenia | 7 (tył), Shimano |
Maks. Moc silnika | 250 W (36 V) |
Maks. Moment obrotowy | 50 Nm (36,9 lb-ft) |
akumulator | 15,6 Ah / 561,5 Wh (36 V) |
Czas ładowania | 7 - 8 godzin |
Hamulec | Mechaniczny hamulec tarczowy i hamulec elektroniczny |
Opony | 26 x 2,25 cala |
Zalecany wzrost | 160 - 195 cm (5'3" - 6'5") |
Ładowność | 120 kg (265 funtów) |
Światła - Touroll B2 wystarczająco jasne, ale bez światła hamowania
bateria, silnik i zasięg - Touroll B2 z zasięgiem do 100 km
Ogólny silnik o mocy 250 W ma moment obrotowy 50 Nm (36,9 lb-ft), ale nie określono mocy szczytowej - z naszego doświadczenia wynika, że nieco poniżej 400 W byłoby realistyczne dla B2.
Bateria o pojemności 561,5 Wh wystarcza na pełne 100 km (62 mile). Producent podaje następujące informacje na ten temat: Płaskie drogi, brak silnego wiatru czołowego, 26 °C (79 °F), stała prędkość 15 km/h (9,3 mph) (poziom 1) i obciążenie 75 kg (165 funtów). Ponieważ autor tej recenzji waży ponad 100 kg (221 funtów), trzycyfrowy zasięg jest mało prawdopodobny nawet w innych optymalnych warunkach. Płaskie drogi są również raczej rzadkością w hrabstwie Donegal w Irlandii. Bateria jest w pełni naładowana po 7 do 8 godzinach, co możemy potwierdzić - moc ładowania wynosi około 80 W, a zasilacz nie nagrzewa się szczególnie.
Wyświetlacz i aplikacja - Touroll B2 pomija oba te elementy
Budżetowy charakter Touroll B2 staje się oczywisty, jeśli chodzi o "wyświetlacz" - ponieważ po prostu go nie ma. Zamiast tego miejski e-rower opiera się na prostym panelu sterowania LED, tj. trzy tryby prędkości (15, 20, 25 km/h [9.3, 12.4, 15.5 mph]) są sygnalizowane przez oddzielną diodę LED, a także prosty 4-stopniowy wskaźnik naładowania baterii, podobny do tego na samej baterii. Nie ma również aplikacji.
Średnią prędkość, przebyte kilometry itp. należy zatem odczytać za pomocą osobnego urządzenia GPS.
Na drodze - miejski rower elektryczny walczy z dala od asfaltu
Rower elektryczny Touroll B2 jest przeznaczony do miasta i ogólnie obszarów z dobrze utrzymanymi drogami, co wyraźnie odczuliśmy podczas użytkowania. Można by pomyśleć, że szerokie opony znacznie pomogą, przynajmniej na szutrowych ścieżkach i drogach o gorszej nawierzchni, ale przy wadze rowerzysty wynoszącej około 105 kg i całkowitym braku zawieszenia, nawet drogi asfaltowe, które nie są optymalnie utwardzone, są prawdziwą męką. Z kolei na drogach szutrowych trzeba się obawiać, że felgi się wypaczą lub coś innego pęknie - należy więc unikać ich za wszelką cenę, chyba że waży się 60 kg. Ponadto w przypadku nieutwardzonych dróg należy spuścić trochę powietrza z opon, aby zminimalizować wstrząsy i wibracje - nie jest to jednak praktyczne rozwiązanie do codziennego użytku.
Ogólnie rzecz biorąc, jazda jest bardzo stabilna i wygodna na prostych dzięki szerokości opon. Cichy silnik i naprawdę wygodne siodełko przyczyniają się do komfortu. Irytujące jest jednak przełączanie poziomów wsparcia za pomocą tylko jednego przycisku, tj. nie można przełączyć się bezpośrednio z poziomu 2 na poziom 1, ale najpierw trzeba przełączyć się przez poziom 3 i poziom 0.
Tor testowy - o połowę mniejszy zasięg w nieoptymalnych warunkach
Przejechaliśmy dużą część trasy EuroVelo 1 w Irlandii, która jest dogodnie zlokalizowana tuż za progiem autora. Ogólnie rzecz biorąc, trasa była niemal testem tortur dla roweru miejskiego, ponieważ w całym hrabstwie Donegal nie ma mniej pagórkowatej trasy (260 metrów [853 stóp] przewyższenia na 19 km [11.ze względu na wiele podjazdów jechaliśmy głównie na poziomie 3, a do tego dochodziła duża waga roweru - kolarz ważył 105 kg (232 funty), podczas gdy Touroll określił swój zasięg na prostej trasie, na poziomie 1 i masie ciała 75 kg (165 funtów).
Ponadto silnik był całkowicie przytłoczony nawet na średnich podjazdach, a wspomaganie było prawie niezauważalne. Prędkość szybko spadła do 12 km/h (7,5 mph), a tętno wystrzeliło w górę - zabawa to co innego. Z drugiej strony, na prostej, czystej trasie często jechaliśmy z prędkością ponad 25 km/h (15,5 mph) lub nawet 30 do 37 km/h (18,6 do 23 mph) - co nie jest niczym niezwykłym dla autora. Silnik wyłącza się wtedy całkowicie, więc realną pomoc zauważyliśmy tylko na lekkich podjazdach i gdy jechaliśmy bardzo komfortowo na prostym odcinku drogi - średnia prędkość wycieczki wynosiła 22,5 km/h (14 mph).
Te ciągłe podjazdy, słabo zbudowane drogi i stosunkowo duża waga rowerzysty oznaczały, że po dwóch jazdach testowych (19 km [11,8 mil] i 21 km [13 mil]), trzy z czterech lampek baterii zgasły, co oznacza, że maksymalny zasięg od 50 do 55 km (31 do 34 mil) byłby możliwy w teście wytrzymałościowym. W czystym "użytkowaniu miejskim", osoba lżejsza o 20 do 30 kg (44 do 66 funtów) przy bardziej ekonomicznej jeździe z pewnością byłaby w stanie pokonać do 80 km (50 mil). Pozostaje jednak wątpliwe, czy obiecane 100 km (62 mile) na poziomie 1 można rzeczywiście osiągnąć.
Doświadczenie w jeździe - Touroll B2 jest podstawowy, ale wygodny
Na Tourollu B2 od razu poczują się Państwo komfortowo, szczególnie stabilność zapewnia bardzo przyjemne wrażenia z jazdy, układ kierowniczy jest dość płynny, podobnie jak sama zmiana biegów, która jest możliwa tylko podczas jazdy.
Podoba nam się również niska konstrukcja. Przy masie własnej wynoszącej 26,7 kg (59 funtów) plus 105 kg (232 funty) rowerzysty (maksymalne dodatkowe obciążenie 120 kg [265 funtów]) i szerokich oponach, opór toczenia nie jest idealny, ale nadal byliśmy w stanie jeździć na e-rowerze przez długi czas z prędkością od 30 do 37 km/h (18,6 do 23 mph) na prostych odcinkach bez wsparcia silnika. Nie jest więc tak źle, jak w przypadku bardzo szerokich opon, ale konwencjonalny, lekki rower jest oczywiście znacznie łatwiejszy w prowadzeniu, gdy porównamy je bez wspomagania.
Silnik jest dość cichy i responsywny, a uruchomienie wspomagania zajmuje tylko pół sekundy, co daje dużo frajdy. Przy wzroście 1,83 m (6 stóp) tester ma wystarczająco dużo miejsca, ale mogą wystąpić problemy, jeśli nosisz buty w rozmiarze 48 (UE) / 13 (USA), tak jak tester - przedni błotnik może rzadko uderzać w przednią stopę podczas kierowania, ale było to bardziej w teorii niż w praktyce.
City E-Bike nie jest bynajmniej sportowy, ale wyprostowana pozycja zapewnia bardzo dobrą widoczność w ruchu ulicznym. Nieciągłe wsparcie silnika elektrycznego jest nieoptymalne, ponieważ najpierw włącza się, a następnie wyłącza ponownie, gdy tylko jedziesz szybciej niż "pozwala" ustawiony poziom, a następnie pomaga ponownie, gdy tylko spadniesz poniżej odpowiedniego poziomu prędkości - w rzeczywistości trwa to cały czas, co może być bardzo irytujące i irytujące. Ogólnie jednak przełożenie jest dobrze ustawione - nawet najwyższe biegi były używane.
Przezroczystość
Wyboru urządzeń do recenzji dokonuje nasza redakcja. Próbka testowa została udostępniona autorowi przez producenta bezpłatnie do celów recenzji. Na tę recenzję nie miały wpływu osoby trzecie, a producent nie otrzymał kopii tej recenzji przed publikacją. Nie było obowiązku publikowania tej recenzji. Nigdy nie przyjmujemy rekompensaty ani płatności w zamian za nasze recenzje. Jako niezależna firma medialna, Notebookcheck nie podlega władzy producentów, sprzedawców detalicznych ani wydawców.