Nowe badanie zlecone przez Renault wykazało, że kluczową siłą napędową adopcji pojazdów elektrycznych są dotacje rządowe. Jedna trzecia respondentów z Wielkiej Brytanii stwierdziła, że nowe zachęty sprawiły, że zainteresowali się samochodami elektrycznymi.
W stolicy, Londynie, 54 procent ankietowanych stwierdziło, że rozważyłoby zakup samochodu zasilanego akumulatorem, dzięki grantowi na samochody elektryczne (ECG) uruchomionemu przez rząd latem.
Wyniki pokazują również, że młodsi dorośli w wieku od 17 do 34 lat są zdecydowanie bardziej skłonni do porzucenia samochodów napędzanych benzyną w ciągu najbliższych dwóch lat. Jednak tylko 27 procent osób starszych (w wieku 55 lat i starszych) przyznało, że może przesiąść się z samochodu. Ta ostatnia grupa demograficzna uznała większy zasięg jazdy, więcej punktów ładowania i niższe ceny początkowe za swoje główne obawy.
Po stronie dealerów, 48 procent zgodziło się, że nowe ECG może znacząco zwiększyć sprzedaż pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii. Jednak 28 procent respondentów uważa, że dotacja będzie miała negatywny wpływ na rynek używanych pojazdów elektrycznych.
Dane pokazują również, że tylko 46 procent kobiet jest otwartych na zakup samochodu elektrycznego w ciągu najbliższych dwóch lat, w porównaniu do 63 procent mężczyzn. Panie biorą pod uwagę niższe ceny i dostępność używanych pojazdów elektrycznych przed podjęciem decyzji o zakupie.
Renault sponsorowało badanie, przygotowując się do otwarcia salonu poświęconego pojazdom elektrycznym. Cztery modele elektryczne firmy kwalifikują się do ECG.