Notebookcheck Logo

Randy Pitchford twierdzi, że Gabe Newell z Valve zadzwonił bezpośrednio do niego, aby zaprezentować Half-Life: Opposing Force

Okładka gry Half Life: Opposing Force (źródło obrazu: Steam)
Okładka gry Half Life: Opposing Force (źródło obrazu: Steam)
W filmie dokumentalnym Shacknews 24 'Til Launch: The Making of Borderlands 4, CEO Gearbox, Randy Pitchford, opowiada o tym, jak anulowanie przez EA jego projektu Rebel Boat Rocker Prax War i późniejsze założenie Gearbox doprowadziło do niespodziewanego telefonu od Gabe'a Newella z Valve, który zaprosił Pitchforda do przedstawienia rozszerzonej fabuły Half-Life.
Game Releases Gaming Retro

W nowym filmie dokumentalnym, dyrektor generalny Gearbox Software, Randy Pitchford, opowiedział o swoim pobycie w Rebel Boat Rocker podczas tworzenia strzelanki FPS o nazwie Prax War, w ramach umowy wydawniczej z EA. Później jednak EA anulowało projekt, po czym skontaktował się z nim Gabe Newell z Valve, by pracował nad Half-Life: Opposing Force.

Po opuszczeniu 3D Realms w 1997 roku, znanego z pracy nad serią Duke Nukem, Randy Pitchford wraz z kilkoma kolegami założył Rebel Boat Rocker. Tam rozpoczęli prace nad Prax War, z własnym silnikiem i własnością intelektualną.

Rebel Boat Rocker napotkało kilka przeszkód podczas tworzenia gry i zakładania nowej firmy od zera. W filmie dokumentalnym 24 'Til Launch: Film dokumentalny o powstawaniu Borderlands 4 przez Shacknews, Pitchford powiedział: "To było bardzo trudne. Podejmowaliśmy każde ryzyko, budując nową grę, tworząc nowy silnik, budując nowe IP i budując nową firmę w tym samym czasie"

Jednak w styczniu 1999 roku EA anulowało Prax War z powodu obaw o rentowność projektu, pozostawiając zespół bez wydawcy, a wielu kolegów odeszło. Gdy to wszystko się działo, Pitchford zebrał grupę zaufanych kolegów z Rebel Boat Rocker, w tym Briana Martela, Stephena Bahla, Landona Montgomery'ego i Roba Heronimusa, aby w lutym 1999 roku utworzyć Gearbox Software.

Pitchford powiedział: "Zadzwoniłem do kilku osób, które najbardziej szanowałem i z którymi pracowałem, i zapytałem ich, czy chcieliby dołączyć i zacząć działać"

Mniej więcej w tym czasie, w 1998 roku ukazał się oryginalny Half-Life, a zainspirowany fabułą gry, Pitchford pomyślał o rozszerzonej fabule, która biegła równolegle do wydarzeń w ośrodku badawczym Black Mesa, a która przedstawiała perspektywę amerykańskiego personelu wojskowego.

Według Randy'ego Pitchforda, Gabe Newell skontaktował się z nim bezpośrednio w sprawie jego pomysłu. Pitchford wspominając te wydarzenia powiedział: "Nie wierzę w manifestację, wierzę w przypadek. Dosłownie tego samego popołudnia Gabe Newell zadzwonił do mnie, ponieważ usłyszał, że opuściliśmy Rebel Boat Rocker i że zaczynam nową rzecz, i chciał sprawdzić, czy bylibyśmy zainteresowani pracą nad Half-Life"

Pitchford wsiadł do samolotu, by spotkać się z Valve w Kirkland w stanie Waszyngton, gdzie zaprezentował swoją propozycję tego, co znamy jako Half-Life: Opposing Force, którego bohaterem był kapral piechoty morskiej Adrian Shephard, przydzielony do jednostki bojowej ds. niebezpiecznych środowisk.

Sprawy nie potoczyły się jednak tak gładko, ponieważ w tamtym czasie IP Half-Life było własnością Sierra On-Line. Dzięki poparciu Valve, Pitchfordowi udało się przekonać Sierra On-Line i zabezpieczyć projekt.

Half-Life: Opposing Force został wydany 19 listopada 1999 roku, rok po Half-Life. Do 2002 roku gra sprzedała się w nakładzie 1,1 miliona egzemplarzy i została uznana przez krytyków za godną kontynuację oryginału.

Kup Borderlands 4 na Amazon tutaj.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Randy Pitchford twierdzi, że Gabe Newell z Valve zadzwonił bezpośrednio do niego, aby zaprezentować Half-Life: Opposing Force
Rahim Amir Noorali, 2025-10-28 (Update: 2025-10-28)