Firma BrainCo, zajmująca się interfejsem mózg-komputer (BCI), zademonstrowała niedawno najnowszą generację swojej bionicznej kończyny, która pozwala osobom po amputacji na wykonywanie precyzyjnych ruchów bez konieczności uciekania się do operacji chirurgicznej z Elonem Muskiem Neuralink elona Muska.
Druga edycja skomercjalizowanego bionicznego urządzenia ręcznego BrainCo została pokazana liderowi Hongkongu podczas przywódcy Hongkongu podczas wizyty w Hangzhou, kiedy to był świadkiem tego, jak osoby po amputacji z łatwością podają sobie ręce, grają na pianinie, a nawet kaligrafują.
Wykorzystując koncepcję mioelektryczną, proteza ręki wykrywa podskórne sygnały nerwowe i odpowiednio reaguje. Nowa generacja bionicznej kończyny może wykonywać ruchy z submilimetrową precyzją, a jej założenie zajmuje osobie po amputacji około 30 sekund.
Proteza ręki jest teraz wyposażona w standardowy port USB-C, co pozwala na szybsze i wygodniejsze ładowanie w podróży.
Firma BrainCo, założona na Harvardzie z siedzibą w Massachusetts, ma laboratorium badawcze i produkcyjne w Hangzhou, które jest częścią tak zwanej aglomeracji startupów Six Little Dragons, na czele której stoi nie kto inny jak DeepSeek AI.
Korzystając z algorytmów opartych na sztucznej inteligencji, naukowcom z BrainCo udało się określić optymalną liczbę elektrod, które należy zastosować, aby osiągnąć pewien poziom precyzji ruchu, który jest wystarczający do wykonywania codziennych obowiązków za pomocą bionicznej ręki.
Pozwoliło im to stworzyć urządzenie, które jest znacznie tańsze w produkcji niż konkurencyjne urządzenia mioelektryczne, takie jak seria i-Limb znanej firmy protetycznej Össur, która wytwarza również popularne produkty rehabilitacyjne, takie jak opaska na nadgarstek Formfit, która leczy na przykład zapalenie ścięgien i zespół cieśni nadgarstka.
Nieinwazyjna firma BCI produkuje również bioniczne nogi, które pozwoliły osobom po amputacji nie tylko ponownie chodzić, ale także brać udział w zawodach fitness i surfingu. Zespół opracował zestaw bionicznej ręki, który nazywa NeuroMaker, który jest wykorzystywany w klasach STEM do celów edukacyjnych i badawczych.