W zeszłym tygodniu Xbox Game Pass powitał sześć nowych gier - cztery w środę i dwie kolejne w czwartek. Patrząc w przyszłość, w przyszłym tygodniu wyróżniającym się dodatkiem ma być DOOM: The Dark Ages, hit, na który wielu fanów czeka z niecierpliwością. Jeśli walka z rojami szczuropodobnych stworzeń lub zanurzenie się w kryminale osadzonym w surrealistycznej pętli czasowej brzmi bardziej atrakcyjnie, warto sprawdzić Vermintide 2 lub Kulebra and the Souls of Limbo. Oto krótkie spojrzenie na trzy nowe tytuły, które pojawią się w Game Pass w przyszłym tygodniu.
Warhammer: Vermintide 2 - Chmura i konsole (13 maja)
W Vermintide 2 pięciu bohaterów zmierzy się z nieustępliwymi falami Skavenów (szczuroludzi) i wojowników Chaosu. Fabuła rozpoczyna się w miejscu, w którym zakończyła się pierwsza gra: po ucieczce z niewoli grupa walczy teraz, aby odeprzeć inwazję i uratować Imperium przed ruiną. Rozgrywka kooperacyjna jest sercem doświadczenia, ponieważ maksymalnie czterech graczy walczy na liniowych poziomach, od wiejskich wiosek i ulic miast po mroczne katakumby i rozpadające się zamki. Chociaż misje można wykonywać z towarzyszami AI, gra nie zawiera prawdziwej kampanii dla jednego gracza.
Rdzeniem gry jest szybka walka wręcz, z wykorzystaniem mieczy, młotów, toporów i magii, wspierana przez opcje dystansowe, takie jak kusze i pistolety. Każda z pięciu grywalnych postaci oferuje co najmniej trzy ścieżki kariery z unikalnymi umiejętnościami i pasywnymi atutami, obejmującymi takie role jak tank, wsparcie lub DPS. System progresji nagradza ukończone misje skrzynkami z łupami, które zawierają nową broń i ekwipunek. Pomimo premiery w 2018 roku, Vermintide 2 nadal rozwija się dzięki dodatkom takim jak Winds of Magic i Chaos Wastes, a także wydarzeniom sezonowym i trwającym wyzwaniom.
DOOM: Mroczne Wieki - Cloud, PC i Xbox Series X/S (15 maja)
Po długim oczekiwaniu fani DOOM wreszcie mają coś nowego, w czym mogą zatopić zęby - choć jest to odejście od tego, do czego są przyzwyczajeni. DOOM: The Dark Ages to prequel DOOM (2016) i DOOM Eternal (2020), w którym gracze wcielają się w DOOM Slayera, który jest teraz "superbronią bogów" walczącą z demonicznymi siłami w oblężonym królestwie. Po raz pierwszy seria zamienia swoją charakterystyczną techno-demoniczną scenerię science-fiction na mroczny średniowieczny świat. Zamiast szybkiej, akrobatycznej walki znanej z poprzednich odsłon, The Dark Ages kładzie nacisk na wolniejsze, bardziej taktyczne bitwy wręcz.
Walka w DOOM: The Dark Ages koncentruje się na brutalnych, inspirowanych średniowieczem broniach, takich jak "Piła Tarczowa" - okrutna hybryda tarczy i piły tarczowej używana zarówno do obrony, jak i ataku. Nowy system parowania pozwala graczom blokować nadchodzące ataki i odpowiadać niszczycielskimi kontratakami. Arsenał obejmuje również ciężką broń, taką jak działo kościane i pistolet odłamkowy, pozostając wiernym szorstkiemu, uziemionemu tonowi. Aby urozmaicić rozgrywkę, gra zawiera specjalne sekwencje, w których gracze przejmują kontrolę nad ogromnym mechem o nazwie Atlan lub ruszają do walki na ziejącym ogniem smoku.
Kulebra and the Souls of Limbo - Cloud, PC i konsole (16 maja)
Kulebraand the Souls of Limbo to przygodówka 3D, w której gracze wcielają się w Kulebrę - przyjaznego, nieumarłego węża, który budzi się w Limbo. To tętniące życiem i kapryśne zaświaty jest domem dla dusz, które utknęły z powodu nierozwiązanych problemów lub utrzymujących się pragnień. Mając za przewodnika jedynie tajemniczą wiadomość od tajemniczej staruszki, wyruszasz w szczerą podróż, aby odkryć swój cel i pomóc mieszkańcom Limbo - wszyscy są uwięzieni w pętli czasu, przeżywając ten sam dzień w kółko.
Rozgrywka w Kulebra and the Souls of Limbo obraca się wokół eksploracji i uważnej obserwacji. Każdy dzień przebiega według ustalonego schematu, który gracze mogą stopniowo rozszyfrować, obserwując, dokąd udają się postacie, jak się zachowują i kiedy mają miejsce kluczowe wydarzenia. Wiedza ta jest wykorzystywana do subtelnego wpływania na pętlę i zmieniania wyników. Po drodze zbieramy wskazówki, przedmioty i osobiste historie, które rzucają światło na zmagania dusz i pomagają rozwiązać ich wewnętrzne konflikty. Wizualnie, gra posiada uroczą papierową estetykę, nadając światu wrażenie żywej wyskakującej książki.