The Opóźnienie daty premiery GTA 6 sfrustrowało graczy oczekujących na przygodę o tematyce kryminalnej. Wiele raportów wskazywało, że prace nad tytułem rozpoczęły się w 2014 roku. Jednak nawet przy ponad 12-letniej przerwie od GTA 5, Rockstar Games nie jest gotowe do debiutu sequela. Jednakże, reagując na nowy zwiastun GTA 6 były artysta, David O'Reilly, ujawnił, że jego praca nad grą rozpoczęła się dopiero w 2018 roku.
Gracze nie powinni zakładać, że Rockstar Games zaczęło planować GTA 6 siedem lat temu. Pomysły na grę prawdopodobnie pojawiły się wkrótce po jej poprzedniczce. Mimo to projektanci potrzebują bardziej ostatecznej koncepcji do pracy przed utworzeniem zasobów.
W 2018 roku pojawił się przeciek z GTA 6 dotyczący Project Americasczyli kodowej nazwie tytułu. Początkowo akcja gry miała rozgrywać się w Vice City i Ameryce Południowej. Deweloperzy chcieli również, aby historia skupiała się na kobiecej bohaterce przypominającej Lucię. Czas zbiega się z momentem, w którym artysta David O'Reilly rozpoczął prace nad grą. W filmie O'Reilly zasugerował również, że Rockstar Games nie skupiło się całkowicie na GTA 6, dopóki Red Dead Redemption 2 zostało wydane.
Nawet jeśli prace nad grą przyspieszyły dopiero w 2018 roku, to wciąż jest to co najmniej osiem lat przed datą premiery GTA 6. Inne czynniki doprowadziły do stopniowej ewolucji tytułu. Studio obiecało, że gra będzie zawierać szeroko otwarte mapy które wymagają żmudnego procesu realizacji. Podobnie jak większość deweloperów, Rockstar Games również zostało spowolnione przez pandemię COVID. Mniej więcej w tym samym czasie Bloomberg poinformował, że firma zwolniła nadużywających kierowników i skróciła godziny pracy.
Rewelacje O'Reilly'ego podkreślają, że tworzenie gier odbywa się w kilku cyklach. Zanim projektanci zaczęli modelować najnowsze Vice City, mogły minąć cztery lata. Jeśli GTA 6 w końcu pojawi się w maju 2026 roku, gracze mogą mieć tylko nadzieję, że spełni ich wzniosłe oczekiwania.