Zespół Huawei Technologies zaproponował prototypowy system o nazwie Capsule, zaprojektowany w celu umożliwienia wielu sesjom gier w chmurze współdzielenia jednego procesora graficznego poprzez izolację na poziomie silnika. Opracowany w ramach Open 3D Engine (O3DE), Capsule oddziela dane wejściowe każdego gracza, zadania renderowania i zdarzenia gry w czasie wykonywania bez konieczności wprowadzania zmian w oryginalnym kodzie aplikacji.
Zespół ocenił Capsule przy użyciu czterech aplikacji opartych na O3DE i poinformował, że podczas testów obsługiwał on do 2,25 razy więcej jednoczesnych graczy niż tradycyjne metody izolacji przy zachowaniu 30 klatek na sekundę. Wykorzystanie zasobów CPU, GPU, RAM i VRAM rosło w tempie subliniowym w miarę dodawania kolejnych graczy. System wykorzystuje zarówno globalną pamięć masową, jak i pamięć dla poszczególnych graczy, umożliwiając ponowne wykorzystanie współdzielonych zasobów tam, gdzie to możliwe.
Premiera odbywa się w obliczu rosnącego zainteresowania grami w chmurze, napędzanego częściowo przez rosnące ceny GPU. Jak podaje PCWorld, ankieta Liquid Web wykazała, że 42 procent graczy rozważyłoby pominięcie aktualizacji GPU, gdyby rozwiązania skalowania w chmurze lub AI spełniały ich potrzeby w zakresie wydajności.
Capsule pozostaje w fazie prototypu i obecnie ogranicza się do testów na poziomie silnika w O3DE.