Philips Hue potwierdził, że istnieje błąd związany z integracją z Amazon Alexa. Ma to umożliwić użytkownikom sterowanie inteligentnymi urządzeniami domowymi za pomocą poleceń głosowych Amazon Alexa. Na przykład, można zdalnie włączać i wyłączać światła lub regulować jasność lub kolor żarówek, takich jak White and Color Ambiance E26(obecnie 43,99 USD w Amazon).
Użytkownicy od jakiegoś czasu zgłaszają problemy z umiejętnością Philips Hue Alexa Skill od jakiegoś czasu. Niektóre produkty Philips Hue nie mogą być w ogóle kontrolowane, podczas gdy inne mogą być kontrolowane, choć z ograniczoną funkcjonalnością. Problem ten pojawił się pozornie niespodziewanie, bez towarzyszącego komunikatu o błędzie w aplikacji Alexa lub na urządzeniu obsługującym Alexę. Ponadto użytkownicy wskazują, że ponowne połączenie Alexy i Philips Hue nie rozwiązuje tego problemu.
Według niedawnego raportu Golem.de, Signify, firma stojąca za Philips Hue, potwierdziła, że połączenie między inteligentnymi produktami domowymi Philips Hue i Alexą jest w niektórych przypadkach zerwane. Firma twierdzi, że tylko "niewielka liczba" klientów została dotknięta tym problemem, choć nie podano żadnych szacunków. Najwyraźniej firma stwierdziła również, że pracuje nad rozwiązaniem z Amazon. Nie podano jednak, kiedy poprawka może zostać udostępniona użytkownikom.
Klienci dotknięci problemem powinni skontaktować się z zespołem obsługi klienta Philips Hue. Warto zauważyć, że podczas gdy Amazon sugeruje, że użytkownicy potrzebują Philips Hue Bridge v2, aby włączyć tę umiejętność, użytkownicy zgłaszają że mogą korzystać z Alexy bez koncentratora.