The New York Times (NYT) i Amazon ogłosiły wieloletnią umowę licencyjną, która pozwala gigantowi technologicznemu wyświetlać krótkie streszczenia i fragmenty swoich artykułów i The Athletic w swoich produktach AI, takich jak Alexa.
Umowa pozwala również Amazonowi wykorzystywać artykuły z The New York Times do trenowania swoich modeli sztucznej inteligencji. Amazon będzie również pobierać dane z NYT Cooking, centrum przepisów kulinarnych publikacji.
W oficjalnym komunikacie https://investors.nytco.com/news-and-events/press-releases/#data-item=The-New-York-Times-Company-and-Amazon-Announce-Licensing-Agreement--2025-cYgtzu69otnYT powiedział: "Współpraca sprawi, że oryginalne treści The New York Times będą bardziej dostępne dla klientów w produktach i usługach Amazon, w tym bezpośrednie linki do produktów Times, i podkreśla wspólne zaangażowanie firm w dostarczanie klientom globalnych wiadomości i perspektyw w ramach produktów AI Amazon"
NYT powiedział, że umowa "poszerza istniejące relacje między firmami i przyniesie dodatkową wartość klientom Amazon oraz przyniesie dziennikarstwo Times szerszej publiczności"
Publikacja wyjaśniła, że umowa będzie obejmować "wyświetlanie w czasie rzeczywistym streszczeń i krótkich fragmentów treści Timesa w produktach i usługach Amazon, takich jak Alexa, oraz szkolenie zastrzeżonych modeli Amazon"
Umowa jest godna uwagi, ponieważ w grudniu 2023 r. The New York Times pozwał OpenAItwierdząc, że firma szkoliła swoje modele sztucznej inteligencji na danych pochodzących z publikacji bez autoryzacji. W pozwie twierdzono, że OpenAI wykorzystała te dane do szkolenia chatbotów, które konkurowały "z serwisem informacyjnym jako źródłem wiarygodnych informacji"