Agresywna polityka patentowa Nintendo wciąż napotyka na przeszkody. Ostatnim niepowodzeniem była decyzja Urzędu Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) o ponownym rozpatrzeniu niedawnego zgłoszenia. Z patent chroniący powszechne przywoływanie stworzeń i walki, wielu graczy uważa, że jest to zbyt daleko idące. Prawnik ds. własności intelektualnej uważa, że opinia publiczna mogła skłonić dyrektora USPTO do nietypowego posunięcia.
Andrew H. Velzen rozmawiał z Games Radar o ciekawym przeglądzie patentowym. Zauważa on, że "tylko około 1% jest faktycznie rozpoczynanych przez dyrektora, tak jak w tym przypadku" Chociaż Velzen nie może z całą pewnością stwierdzić, że krytyczni gracze mieli na to wpływ, jest to prawdopodobne wyjaśnienie.
Pozew Pozew Palworld Nintendo dotyczy mechaniki rozgrywki podobnej do Pokémon, takiej jak łapanie potworów. Nawet jeśli amerykański patent 12,403,397 nie jest bezpośrednio powiązany, postępowanie przyciągnęło uwagę publiczności. Deweloper Palworld, Pocketpair, zmodyfikował już swój tytuł, aby udobruchać giganta gier. Pomimo podobnych funkcji w innych tytułach, sprawa pozostaje w toku.
Jaką rolę powinna odgrywać opinia publiczna w prawie patentowym?
Velzen ostrzega, że pozwolenie społeczeństwu na dyktowanie prawa patentowego może stanowić niebezpieczny precedens. Podczas gdy sceptycyzm może uzasadniać przegląd, eksperci prawni muszą podjąć ostateczną decyzję. Niemniej jednak, bez osób trzecich, niektóre wątpliwe zgłoszenia mogą nigdy nie zostać poddane analizie.
Patenty Nintendo napotykają również rosnący opór w Japonii. Japoński Urząd Patentowy (JPO) Japoński Urząd Patentowy (JPO) niedawno odrzucił wniosek związany z celowaniem, a następnie ogłuszaniem lub chwytaniem celów. Urząd podał przykłady wcześniejszej sztukiw tym podobne systemy widoczne w grach takich jak Craftopia, ARK i Nintendo's Pokémon Go. Firma może odwołać się od tej decyzji, ale daje to prawnikom Pocketpair więcej argumentów przeciwko roszczeniom pozwu.
Krytycy obawiają się, że jeśli szerokie patenty Nintendo pozostaną niekontrolowane, ucierpi na tym kreatywność deweloperów. Niektóre z mechanik zawartych w dokumentach istniały również przed wdrożeniem ich w grach Nintendo.





