Zwolennicy fizycznych nośników potępili Switch 2 Game-Keyktóre nie zawierają żadnych danych gry. Do tej pory tytuły wydawane przez Nintendo unikały tej opcji, która opiera się na pobieraniu. Jednak Pokémon Pokopia wydaje się łamać tę zasadę po tym, jak pojawiła się w nowym filmie wyjaśniającym format.
Nintendo i The Pokémon Company właśnie ogłosiły 5 marca 2026 roku jako datę premiery Pokémon Pokopia . Moment ten zaskoczył niektórych graczy, ale uwagę przyciąga również inny film z udziałem gry Nintendo.
W wersji demonstracyjnej na YouTube firma podkreśla różnice między standardowymi Game Cards i Game-Key Cards. Korzystanie z nowej gry Pokémon jako przykładu, pojawia się przerażający symbol klucza na kartridżu. Wideo zawiera również ukrytą próbkę sztuki Pokémon Pokopia, wyświetlającą to samo logo.
Strony Nintendo eShop nie określają jeszcze formatu, ale wymieniają Nintendo jako wydawcę. Tytuły Pokémon często powodują zamieszanie, ponieważ są produktem złożonego partnerstwa. Zewnętrzne studia, takie jak Game Freak lub, w tym przypadku, Omega Force. Mimo to, poza Japonią, Nintendo i The Pokémon Company zazwyczaj wspólnie publikują te wydania.
Stanowisko Nintendo w sprawie kart Game-Key
Doug Bowser, prezes i dyrektor operacyjny Nintendo, stwierdził wcześniej, że gry Nintendo pozostaną wierne kartridżom. Powiedział on Nintendo Life w maju, że firma "nie planuje używać kart Game-Key w tytułach opracowanych przez Nintendo". Technicznie rzecz biorąc, w przypadku Pokémon Pokopia nadal tak będzie. Niemniej jednak będzie to pierwszy raz, gdy gigant gier opublikuje grę Switch 2 przy użyciu karty Game-Key.
Do tej pory to strony trzecie przyjmowały ten kompromis między nośnikami fizycznymi i cyfrowymi. Niektóre dane sugerują, że w rezultacie ucierpiała sprzedażw porównaniu do tytułów dostarczanych na konwencjonalnych kartridżach. Z drugiej strony, Cyberpunk 2077: Ultimate Edition mógł skorzystać na pełnym fizycznym wydaniu.
Wydaje się, że nie ma wielkiej nadziei dla przeciwników kart Game-Key. Koszty mogą być jednym z powodów, dla których szybko stają się one standardem Switch 2. Nintendo podobno oferuje swoim partnerom tylko drogie wkłady o pojemności 64 GB. Ponadto deweloperzy, tacy jak Square Enix, uważają, że karty gier powodują wąskie gardła z powodu niskiej prędkości odczytu.





