Haptyczne sprzężenie zwrotne to jedna z bardziej innowacyjnych funkcji kontrolera DualSense PS5. Mimo to Sony zawsze szuka sposobów na ulepszenie swoich urządzeń peryferyjnych. Nowy patent https://patent.nweon.com/42315 wyjaśnia, w jaki sposób ciśnienie hydrauliczne może sprawić, że interakcja z przyciskami będzie bardziej zmysłowa. Przyszłe kontrolery mogą zawierać komory wypełnione cieczą, które reagują proporcjonalnie do przyłożonej siły.
Dokumenty zauważone na forum ResetEra mają datę publikacji 20 listopada. Akcesoria, które mogłyby prezentować technologię Fluid Adaptive, mogą przypominać kontroler DualSense lub VR2 Sense. Każde urządzenie miałoby centralny zbiornik z płynem, z opcją przepływu do drugorzędnych komór. Mniejsze komory przylegają bezpośrednio do drążków analogowych lub przycisków twarzy.
Podczas naciskania na wejścia "regulacja ruchomego elementu urządzenia peryferyjnego może dostosować opór ruchu przycisków, drążków lub spustów, lub zakres, w jakim zbiornik siłowego sprzężenia zwrotnego jest rozszerzany lub kurczony". W jednym z przykładów, gdy postacie przemierzają mokry teren, opór byłby bardziej autentyczny niż możliwy dzięki silniki haptyczne.
Kontrolery wypełnione płynem mogą nie być praktyczne
Patent Sony proponuje również podgrzewanie lub chłodzenie cieczy w celu uzyskania jeszcze bardziej realistycznego sprzężenia zwrotnego. Już teraz krytycy naśmiewają się z tego pomysłu, obawiając się o wyciekające akcesoria. Może minąć wiele lat lub nigdy, zanim Sony wdroży tę radykalną koncepcję. Mimo to w zgłoszeniu argumentuje się, że pomysł ten miałby inne zalety. W opisie zauważono, że "systemy magnetyczne lub mechaniczne" zwiększają wagę kontrolerów.
Gracze mogą uważać, że zmiana haptycznego sprzężenia zwrotnego DualSense lub adaptacyjne wyzwalacze nie powinny być priorytetem. Jedną z powszechnych skarg na domyślny kontroler PS5 jest jego krótki czas pracy na baterii. Niedawna plotka sugerowała, że poprawiony model będzie wyposażony w łatwo wymienialną baterię. Niestety, nowe urządzenie peryferyjne nie pojawiło się jeszcze w sprzedaży detalicznej.
Innym często zgłaszanym problemem związanym ze standardowym akcesorium PlayStation jest dryf drążka analogowego. Do tej pory Sony opierało się przyjęciu Efektu Halla lub technologii TMR, nawet w swoich drogich urządzeniach DualSense Edge. Każde przeprojektowanie, które w mniejszym stopniu opiera się na częściach mechanicznych, może poprawić sytuację. To powiedziawszy, hydrauliczny system ciśnieniowy może nie ułatwić naprawy urządzeń.





