Notebookcheck Logo

PS6 może uzyskać spory wzrost wydajności dzięki sztucznej inteligencji: przeciek

Artystyczne wyobrażenie konsoli PlayStation. (Źródło obrazu: Charles Sims)
Artystyczne wyobrażenie konsoli PlayStation. (Źródło obrazu: Charles Sims)
Sony przygotowuje nową generację konsol i właśnie ujawniono nowe informacje na temat PS6.
Console Leaks / Rumors Gaming Software

Sony jest coraz bliżej ujawnienia konsoli nowej generacji, czyli PS6. Chociaż niektóre informacje są już znane, szczególnie w odniesieniu do grania w chmurze, ujawniono nowe szczegóły dotyczące jej mocy i dodania sztucznej inteligencji.

Leaker Keplerktóry ujawnił już informacje na temat PS5 Projest źródłem tych informacji na temat PlayStation 6. Według niego, nowe PlayStation może być wyposażone w układ 3 nm o poborze mocy 15 watów.

Na pierwszy rzut oka może się to wydawać dość niską mocą jak na konsolę domową nowej generacji. Pozwala nam to jednak rozważyć pomysły Sony na to nowe urządzenie, takie jak zwiększona efektywność energetyczna w celu rozpraszania mniejszej ilości ciepła przy jednoczesnym zachowaniu wydajności godnej tej nazwy.

Ponadto PS6 może zawierać 16 GB pamięci RAM z komponentami takimi jak 4 MB pamięci podręcznej L2 i 16 MB MALL (Memory Access Level Layer) wspomagającymi operacje odczytu/zapisu. Technologie te mogłyby znacząco poprawić wydajność konsoli poprzez skrócenie czasu ładowania oraz usprawnienie wielozadaniowości i zarządzania teksturami.

Kolejnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, są możliwości PS6 w zakresie skalowania z pomocą sztucznej inteligencji. Aby to osiągnąć, Sony powinno skorzystać z nowych możliwości oferowanych przez AMD dzięki architekturze RDNA 5. Dodatki te będą w stanie zapewnić lepszą grafikę z większą ilością szczegółów bez zwiększania obciążenia obliczeniowego.

Jednak nie wszystkie gry wideo wydane na PS6 będą wymagały tej technologii. Będzie ona przeznaczona głównie dla tych w 4K z wysoką liczbą klatek na sekundę i dużych gier, które wymagają dużej ilości zasobów, takich jak GTAVI.

Wreszcie, Kepler określa również, że RDNA 5 i RDNA 6 będą oparte na platformie gfx13. Sugeruje to ciągłość z technologiami już używanymi w PS5 i PS5 Pro. W rezultacie wszystkie te dodatki powinny pomóc deweloperom dostosować swoje gry do nowej konsoli, a tym samym zaoferować bardzo obszerny katalog, gdy stanie się ona dostępna na rynku.

Źródło(a)

Gameblog.fr (w języku francuskim)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 06 > PS6 może uzyskać spory wzrost wydajności dzięki sztucznej inteligencji: przeciek
Alexis Stegmann, 2025-06-18 (Update: 2025-06-18)