LeapFrog ogłosił LeapMove - urządzenie przypominające kostkę, które łączy się z telewizorem i pozwala dzieciom uczyć się i być aktywnym fizycznie w zabawny sposób. Dzięki zintegrowanej kamerze, LeapMove działa podobnie jak Xbox Kinect, gdzie ciało osoby, w tym przypadku dziecka, jest kontrolerem.
Wstępnie załadowany kilkoma edukacyjnymi i zabawnymi grami opartymi na ruchu, LeapMove jest przeznaczony dla dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Urządzenie łączy się z telewizorem przez HDMI, a także posiada port USB do zasilania. Można je zamontować na górze telewizora lub umieścić pod nim, o ile dziecko ma zapewniony niezakłócony widok.
Dostępnych jest 25 wstępnie załadowanych gier, które uczą dzieci kształtów, matematyki, ortografii, fonetyki i umiejętności rozwiązywania problemów. Istnieją również gry, które są po prostu dla zabawy, ale wymagają od dziecka poruszania rękami i nogami. W zależności od gry, dziecko pojawia się na ekranie lub kontroluje awatara. LeapFrog twierdzi, że LeapMove może przechowywać do trzech profili użytkowników.
LeapFrog twierdzi, że urządzenie nie łączy się z Internetem, więc nie powinno być obaw o prywatność. Niemniej jednak istnieje migawka aparatu, która zakrywa obiektyw, gdy nie jest on używany. Jedynym momentem, w którym urządzenie musi być podłączone do komputera, jest sytuacja, w której opiekun chce pobrać więcej gier na urządzenie za pomocą programu LeapFrog Connect.
LeapMove kosztuje zaledwie 69,99 USD, co czyni go znacznie tańszym niż konkurencyjne urządzenia, takie jak Nex Playground za 249 USD, który również ma miesięczną subskrypcję. Chociaż dzięki miesięcznej subskrypcji użytkownicy Nex Playground odblokowują bibliotekę gier, która obejmuje tytuły oparte na popularnych markach, takich jak Barbie, Wojownicze Żółwie Ninjaświnka Peppa, Jak wytresować smoka, Kung Fu Panda i Elmo. Co miesiąc pojawiają się również nowe gry.
Niemniej jednak, za 69,99 USD na Amazon i bez subskrypcji, LeapMove już wygrywa pod względem przystępności cenowej.