W DinoBlade nazwa mówi sama za siebie - gigantyczne dinozaury dzierżące potężne miecze zmierzą się w intensywnych bitwach. Gra jest pierwszym solowym projektem Jean Nguyenjean Nguyen, starszej animatorki w Sucker Punch Productions która wcześniej pracowała nad dużymi tytułami, takimi jak Call of Duty: Vanguard. Wraz z premierą dema 28 października, DinoBlade osiągnął ważny kamień milowy.
Zgodnie z opisem na Steam, DinoBlade to RPG akcji osadzone w prehistorycznym świecie wstrząśniętym tajemniczą katastrofą, która zmieniła sposób przetrwania dinozaurów. Zamiast zębów i pazurów walczą one teraz mieczami trzymanymi w szczękach. Gracze wcielają się w rolę młodego spinozaura dzierżącego potężny miecz, walczącego o przetrwanie z innymi przerażającymi drapieżnikami w tej brutalnej nowej erze.
DinoBlade opiera się w dużej mierze na klasycznej mechanice Souls. Wciskanie przycisków nie zaprowadzi cię daleko - będziesz musiał czytać wzorce wrogów, wykonywać uniki w odpowiednim czasie i precyzyjnie blokować. Pokonani wrogowie upuszczają dusze, które można wydać na ulepszenie postaci za pomocą punktów umiejętności. Gracze chwalili wersję demonstracyjną za płynną walkę, imponujące animacje i wyjątkową oprawę, dzięki czemu uzyskała ona 98% pozytywnych ocen na https://store.steampowered.com/app/4106740/Dinoblade_Demo/#app_reviews_hash na Steam. Mimo to, nie obyło się bez krytyki, która dotyczy głównie kwestii technicznych, takich jak zacinanie się i spadki klatek, a także systemu poziomów i umiejętności, który wciąż wydaje się niedopracowany.
Demo pozwala graczom doświadczyć pierwszego rozdziału DinoBlade za darmo, oferując około godziny rozgrywki, która obejmuje kilka mini-bossów i walkę z głównym bossem. Premiera pełnej wersji planowana jest na 2026 rok, choć nie podano jeszcze ceny ani konkretnego okna premiery. Kompatybilność Steam Deck(dostępna na Amazon za 440 USD) jest obecnie wymieniona jako "nieznana"






