Notebookcheck Logo

Nvidia GeForce RTX 5050 ustępuje Intel Arc B580 i ledwo bije Radeona RX 7600 we wczesnej recenzji

Wczesna recenzja ujawnia, że karta GeForce RTX 5050 jest wolniejsza niż GeForce RTX 4060. (Źródło obrazu: Colorful)
Wczesna recenzja ujawnia, że karta GeForce RTX 5050 jest wolniejsza niż GeForce RTX 4060. (Źródło obrazu: Colorful)
Wczesna recenzja potwierdziła to, co sugerują już specyfikacje: Karta graficzna Nvidia GeForce RTX 5050 jest wolniejsza od modelu GeForce RTX 4060 poprzedniej generacji. Nawet Intel Arc B580 przewyższa RTX 5050, oferując jednocześnie znacznie więcej pamięci graficznej za minimalną dopłatą.
Geforce GPU Gaming

Nvidia GeForce RTX 5050 zostanie wydana w drugiej połowie lipca, a jej ceny będą zaczynać się od 249 USD. Podobnie jak w przypadku GeForce RTX 5060, Nvidia zdecydowała się nie dostarczać egzemplarzy testowych do mediów przed premierą. Jednak serwisowi Quasar Zone udało się zdobyć RTX 5050 i porównać jego wydajność z popularnymi alternatywami.

Karta GeForce RTX 5050 posiada 2560 rdzeni CUDA z zegarami boost do 2572 MHz, a także 8 GB pamięci GDDR6 VRAM z magistralą pamięci 320 GB/s. Dla porównania, model RTX 5060 zawiera 3840 rdzeni CUDA, 8 GB szybszej pamięci VRAM GDDR7 i szerszą magistralę pamięci o przepustowości 448 GB/s, co oznacza, że oferuje o 50% więcej jednostek cieniujących i o 40% większą przepustowość pamięci, a jednocześnie kosztuje tylko około 20% więcej w cenie początkowej 299 USD. Lepszy sprzęt przekłada się również na lepszą wydajność w świecie rzeczywistym: Testy przeprowadzone przez Quasar Zone wykazały, że RTX 5060 jest o około 30% szybszy niż RTX 5050, co sprawia, że model wyższego poziomu jest znacznie bardziej opłacalny.

Karta GeForce RTX 5050 znalazła się nawet nieco w tyle za kartą Intel Arc B580(około 320 USD na Amazon). Co więcej, znacznie starszy AMD Radeon RX 7600 jest tylko o niecałe 2% wolniejszy od RTX 5050, podczas gdy RTX 4060 zeszłej generacji przewyższa nadchodzącą podstawową kartę Nvidii średnio o 7% - przy założeniu, że DLSS 4 Multi-Frame Generation jest wyłączony. Technologia ta pozwala procesorom graficznym z serii RTX 50 generować trzy czwarte wszystkich klatek przy użyciu sztucznej inteligencji zamiast ich renderowania, potencjalnie umożliwiając uzyskanie wyższej liczby klatek na sekundę kosztem wyższych opóźnień i obniżonej jakości wizualnej

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Nvidia GeForce RTX 5050 ustępuje Intel Arc B580 i ledwo bije Radeona RX 7600 we wczesnej recenzji
Hannes Brecher, 2025-07- 4 (Update: 2025-07- 4)