Jedna z najpopularniejszych gier do tej pory, PUBG, została stworzona przez Brendana Greene'a, który następnie założył własne studio o nazwie PlayerUnknown Productions. Jego pierwszy projekt o nazwie Prologue: Go Wayback! został zaprezentowany w zeszłym roku jako nadchodząca hardkorowa gra survivalowa, która kładzie duży nacisk na temperaturę ciała. Obecnie trwają kolejne testy gry, które są bezpłatne dla tych, którzy dołączą do oficjalnego Discorda i poproszą o klucz.
Zamknięte beta testy gry Prologue: Go Wayback! rozpoczęły się 7 maja i potrwają do 14 maja. Osoby zainteresowane sprawdzeniem wczesnej wersji gry mogą wskoczyć na oficjalny Discord https://discord.com/invite/playerunknownproductions?utm_campaign=PLAYERUNKNOWN+Productions+Launch+Closed+Beta+for+Prologue%3A+Go+Wayback%21 i otrzymać klucz za pośrednictwem kanału #playtest-signup. PlayerUnknown Productions oferuje zarówno klucze Steam, jak i Epic Games Store.
Rozmawiając niedawno z Epic Games Store, Greene i dyrektor kreatywny Scott Davidson podzielili się kilkoma szczegółami na temat Prologue: Go Wayback! i kładzie podwaliny pod znacznie większy projekt. Gra wykorzystuje uczenie maszynowe do generowania krajobrazu i jest osadzona w zalesionej dziczy. Koncentruje się na temperaturze ciała, która jest powiązana z innymi wskaźnikami przetrwania. "Kiedy spada głód i pragnienie, tracimy zdolność do regulowania temperatury, więc temperatura spada szybciej" - powiedział Davidson.
W przeciwieństwie do innych gier survivalowych, w których gracze mogą stworzyć ognisko, Go Wayback! będzie wymagać bardziej szczegółowego procesu rozpalania ognia. "Trzeba zacząć od kawałków papieru i kartonu, a następnie podpalić je patykami. Następnie patyki zapalają się, a potem można położyć na nich kłody, które z czasem będą się palić. Następnie wystarczy podsycać ogień kilkoma kłodami, a będzie on nadal płonął i dawał ciepło, a ciepło jest zatrzymywane w strukturach" - wyjaśnił Davidson.
Prolog: Go Wayback! pomoże w rozwoju Project Artemis, bardziej ambitnego projektu PlayerUnknown Productions, o którym mówi się, że będzie zawierał mapę wielkości Ziemi. Korzystając z "Guided Generation", jak nazywa to zespół, Go Wayback! i Project Artemis będą wykorzystywać mieszankę generowania proceduralnego, uczenia maszynowego i ręcznie tworzonej grafiki.