Notebookcheck Logo

Nintendo przenosi obsługę klienta do Ameryki Południowej, eliminując 200 długoterminowych kontrahentów z USA

Obecne logo Nintendo na czerwonym tle (źródło obrazu: Nintendo)
Obecne logo Nintendo na czerwonym tle (źródło obrazu: Nintendo)
Nintendo przeprowadza redukcję zatrudnienia wśród swoich amerykańskich kontrahentów na stanowiskach związanych z obsługą klienta w momencie, gdy przeżywa niezwykły rok fiskalny, napędzany udaną premierą Switch 2.
Game Releases Gaming

Nintendo of America podobno zleciło obsługę klienta w Stanach Zjednoczonych krajom Ameryki Południowej, w tym Argentynie, Brazylii i Nikaragui, pozostawiając około 200 długoterminowych kontrahentów poszukujących nowej pracy, gdy Switch 2 zbliża się do pierwszego sezonu świątecznego.

IGN jako pierwszy szczegółowo opisał ten raportwiadomość ta pojawia się zaledwie sześć miesięcy po tym, jak Nintendo wysłało listy do wykonawców, informując ich, że ich umowy agencyjne zostaną rozwiązane we wrześniu.

Źródła związane ze sprawą rozmawiały z serwisem informacyjnym anonimowo, z obawy przed odwetem ze strony Nintendo. Wielu wykonawców przez lata pracowało na stanowiskach związanych z obsługą klienta, otrzymując 11-miesięczne kontrakty w celu uniknięcia wymogów zatrudnienia w pełnym wymiarze godzin zgodnie z prawem USA, po których następowały obowiązkowe dwumiesięczne przerwy w celu uzyskania uprawnień do bezrobocia, a kontrakty były odnawiane po wyższych stawkach.

Wykonawcy otrzymywali ograniczone świadczenia, w tym ubezpieczenie zdrowotne za pośrednictwem agencji i okazjonalne darmowe lub przecenione gry Nintendo za pośrednictwem samej firmy. Jeden z wykonawców powiedział: "Wszyscy, z którymi pracowałem, pracują tu od lat"

Powiadomienie o rozwiązaniu umowy przyszło za pośrednictwem agencji, bez bezpośredniej wiadomości od Nintendo, a niektóre umowy zakończyły się przedwcześnie bez odprawy.

W przypadku niektórych amerykańskich wykonawców, których umowy obowiązywały do września, zostali oni poproszeni o przeszkolenie swoich południowoamerykańskich zastępców. Wcześniej Nintendo zatrudniało nowych pracowników z USA w kohortach, starannie wybierając od trzech do siedmiu najlepszych. Teraz amerykańscy agenci mają rozwiązywać "zbyt trudne" sprawy dla nowych pracowników.

Jeden z kontrahentów wyjaśnił:

"Szkolenie naszych zastępców przez obecnych agentów jest czymś, czego nigdy wcześniej nie robiono z nowymi pracownikami. Nowi pracownicy byli wcześniej zatrudniani w dużych grupach i wybierani spośród trzech do siedmiu najlepszych agentów.

Podczas gdy pomoc była zawsze dostępna dla nowych agentów, zawsze oczekiwano, że kontakt zostanie doprowadzony do końca, aby upewnić się, że każdy agent wie, jak zrobić wszystko. Teraz oczekuje się od nas, że będziemy kończyć kontrakty, które są uważane za zbyt trudne dla nowych agentów"

Inny wykonawca wyraził frustrację z powodu całego scenariusza, stwierdzając

"Czujemy się oszukani przez cały ten proces. Nintendo właśnie wypuściło bardzo popularną konsolę i zarabia mnóstwo pieniędzy, ale płaca minimalna w obszarach, z których zatrudniają, wynosi około 1 USD za godzinę w USD.

Zasadniczo poświęcają jakość dobrze wyszkolonych agentów, aby zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy, a to sprawiło, że wszyscy czujemy się bardzo... Bezbronni? Kiepsko? Oczywiście wiedzieliśmy, że podejmując pracę kontraktową może się to zdarzyć i nie było gwarancji powrotu po zerwaniu umowy"

Poproszone o oświadczenie, Nintendo odpowiedziało:

"Chociaż nie mamy nic do ogłoszenia na temat naszych wewnętrznych działań biznesowych, twierdzenia udostępnione IGN zawierają niedokładne informacje. W Nintendo of America jesteśmy niezmiernie wdzięczni, że przez lata współpracowaliśmy z kilkoma firmami i ich utalentowanymi wykonawcami, aby zapewnić wysokiej jakości obsługę klienta"

Nintendo odmówiło sprecyzowania, które z twierdzeń były niedokładne i nie odpowiedziało na dalsze zapytania. Wspomniane amerykańskie agencje również odmówiły dalszych próśb o komentarz, przy czym jedna ignorowała połączenia, a druga nie była w stanie połączyć reporterów z rzecznikami.

Kup Nintendo Switch 2 Mario Kart Bundle na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Nintendo przenosi obsługę klienta do Ameryki Południowej, eliminując 200 długoterminowych kontrahentów z USA
Rahim Amir Noorali, 2025-09-21 (Update: 2025-09-21)