Nintendo Switch 2 jest kompatybilny z większością, ale nie wszystkimigier pierwotnie wydanych na pierwszą generację Nintendo Switch. Nintendo wykorzystuje połączenie kompatybilności sprzętowej i emulacji, aby osiągnąć lepszą wydajność niż czysta emulacja oprogramowania.
Jak pokazuje poniższy film od Digital Foundry, takie podejście się opłaca, szczególnie w przypadku gier, które wcześniej zmagały się z problemami na Nintendo Switch pierwszej generacji. Liczba klatek na sekundę w grze Batman Arkham Knight spada do zaledwie 15 fps w niektórych scenach, co stanowi połowę docelowych 30 klatek na sekundę, a poszczególne klatki trwają do 180 milisekund (0,18 sekundy) na ekranie, co powoduje poważne zacinanie się
Na Nintendo Switch 2 wszystkie te problemy należą już do przeszłości, gdyż gra działa na nowej konsoli w solidnych 30 klatkach na sekundę. Bez aktualizacji gracze Switch będą jednak musieli zadowolić się teksturami o bardzo niskiej rozdzielczości w wersji Switch, nawet na szybszej konsoli
The Witcher 3: Wild Hunt ma podobną historię, działając przy stabilnych 30 klatkach na sekundę na Nintendo Switch 2, podczas gdy Nintendo Switch pierwszej generacji mogło wyświetlać wymagające sekwencje tylko przy około 20 fps. Co więcej, rozdzielczość gry zauważalnie wzrosła na Switch 2 dzięki dynamicznej rozdzielczości, którą można zmniejszyć, gdy liczba klatek na sekundę spada w celu ustabilizowania wydajności
Kanał YouTube GVG przetestował kilka innych gier Switch na Nintendo Switch 2 i przedstawił kilka interesujących spostrzeżeń. Dragon Quest Builders 2, na przykład, działa konsekwentnie z prędkością 60 klatek na sekundę na Nintendo Switch 2, zamiast 20 do 40 klatek na sekundę, które osiągał na oryginalnym Switchu. Wymagające poziomy online, które na oryginalnym Switchu działały z prędkością niewiele ponad 10 klatek na sekundę, na Switchu 2 osiągają prawie 30 klatek na sekundę.
Gry takie jak Bayonette 3, Super Smash Bros. Ultimate, Super Mario RPG i Hyrule Warriors również działają z płynnością 60 klatek na sekundę na Switch 2, podczas gdy The Legend of Zelda: Breath of the Wild osiąga stabilną liczbę klatek na sekundę 30 fps nawet bez aktualizacji do Switch 2 Edition. Film porównuje również czasy ładowania, z bardzo obiecującymi wynikami
Czas ładowania na Nintendo Switch | Czas ładowania na Nintendo Switch 2 | |
---|---|---|
Dragon Quest Builders 2 (początek gry) | 01:58 min | 01:04 minuty |
Donkey Kong Country HD* (Początek poziomu) | 16.2 sekundy | 13.1 sekunda |
Zelda: Breath of the Wild* (Szybka podróż) | 11.9 sekund | 8.8 sekund |
Tomb Raider Angel of Darkness (Rozpoczęcie poziomu) | 8.5 sekund | 1.9 sekund |
Gry oznaczone gwiazdką były testowane na kartridżu z grą i dlatego nie mogą korzystać z szybszej pamięci flash konsoli, więc szybsze czasy ładowania w tych przypadkach są prawdopodobnie i głównie spowodowane procesorem