Notebookcheck Logo

Nintendo Switch 2 demonstruje ogromny wzrost wydajności w grach, które wcześniej były prawie niegrywalne, a także krótsze czasy ładowania

Starsze gry na Switch działają lepiej niż kiedykolwiek na nowej konsoli Nintendo Switch 2. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Starsze gry na Switch działają lepiej niż kiedykolwiek na nowej konsoli Nintendo Switch 2. (Źródło obrazu: Notebookcheck)
Pierwsza generacja Nintendo Switch była przytłoczona przez niektóre gry; tytuły takie jak The Witcher 3: Wild Hunt i Batman Arkham Knight ledwo osiągały 20 klatek na sekundę. Wstępny test porównawczy pokazuje, jak dobrze te gry działają teraz na Nintendo Switch 2.
Gaming Console

Nintendo Switch 2 jest kompatybilny z większością, ale nie wszystkimigier pierwotnie wydanych na pierwszą generację Nintendo Switch. Nintendo wykorzystuje połączenie kompatybilności sprzętowej i emulacji, aby osiągnąć lepszą wydajność niż czysta emulacja oprogramowania.

Jak pokazuje poniższy film od Digital Foundry, takie podejście się opłaca, szczególnie w przypadku gier, które wcześniej zmagały się z problemami na Nintendo Switch pierwszej generacji. Liczba klatek na sekundę w grze Batman Arkham Knight spada do zaledwie 15 fps w niektórych scenach, co stanowi połowę docelowych 30 klatek na sekundę, a poszczególne klatki trwają do 180 milisekund (0,18 sekundy) na ekranie, co powoduje poważne zacinanie się


Na Nintendo Switch 2 wszystkie te problemy należą już do przeszłości, gdyż gra działa na nowej konsoli w solidnych 30 klatkach na sekundę. Bez aktualizacji gracze Switch będą jednak musieli zadowolić się teksturami o bardzo niskiej rozdzielczości w wersji Switch, nawet na szybszej konsoli

The Witcher 3: Wild Hunt ma podobną historię, działając przy stabilnych 30 klatkach na sekundę na Nintendo Switch 2, podczas gdy Nintendo Switch pierwszej generacji mogło wyświetlać wymagające sekwencje tylko przy około 20 fps. Co więcej, rozdzielczość gry zauważalnie wzrosła na Switch 2 dzięki dynamicznej rozdzielczości, którą można zmniejszyć, gdy liczba klatek na sekundę spada w celu ustabilizowania wydajności


Kanał YouTube GVG przetestował kilka innych gier Switch na Nintendo Switch 2 i przedstawił kilka interesujących spostrzeżeń. Dragon Quest Builders 2, na przykład, działa konsekwentnie z prędkością 60 klatek na sekundę na Nintendo Switch 2, zamiast 20 do 40 klatek na sekundę, które osiągał na oryginalnym Switchu. Wymagające poziomy online, które na oryginalnym Switchu działały z prędkością niewiele ponad 10 klatek na sekundę, na Switchu 2 osiągają prawie 30 klatek na sekundę.

Gry takie jak Bayonette 3, Super Smash Bros. Ultimate, Super Mario RPG i Hyrule Warriors również działają z płynnością 60 klatek na sekundę na Switch 2, podczas gdy The Legend of Zelda: Breath of the Wild osiąga stabilną liczbę klatek na sekundę 30 fps nawet bez aktualizacji do Switch 2 Edition. Film porównuje również czasy ładowania, z bardzo obiecującymi wynikami

 Czas ładowania na
Nintendo Switch
Czas ładowania na
Nintendo Switch 2
Dragon Quest Builders 2
(początek gry)
01:58 min01:04 minuty
Donkey Kong Country HD*
(Początek poziomu)
16.2 sekundy13.1 sekunda
Zelda: Breath of the Wild*
(Szybka podróż)
11.9 sekund8.8 sekund
Tomb Raider Angel of Darkness
(Rozpoczęcie poziomu)
8.5 sekund1.9 sekund


Gry oznaczone gwiazdką były testowane na kartridżu z grą i dlatego nie mogą korzystać z szybszej pamięci flash konsoli, więc szybsze czasy ładowania w tych przypadkach są prawdopodobnie i głównie spowodowane procesorem

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 06 > Nintendo Switch 2 demonstruje ogromny wzrost wydajności w grach, które wcześniej były prawie niegrywalne, a także krótsze czasy ładowania
Hannes Brecher, 2025-06- 7 (Update: 2025-06- 7)