Tesla stopniowo rozszerza globalną dostępność Cybertrucka, ale EV pozostanie poza drogami w Niemczech ze względu na lokalne przepisy bezpieczeństwa. Armia USA została niedawno poinformowana, że nie może importować ciężarówki do tego kraju.
Cybertruck został oznaczony za "znaczące obawy dotyczące bezpieczeństwa biernego", które można przypisać jego konstrukcji. UE uznaje ostre, kanciaste stalowe nadwozie za zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów i motocyklistów, a także dużą masę własną pojazdu.
Organy regulacyjne UE stanowią, że pojazdy ważące ponad 3,5 tony muszą być wyposażone w ograniczniki prędkości i nie mogą mieć ostrych krawędzi. Cybertruck wyraźnie nie spełnia obu tych wymogów.
Pomimo oczywistych naruszeń, niektórzy członkowie amerykańskich służb przebywający w Niemczech złożyli wniosek o pozwolenie na użytkowanie Cybertrucka na drogach publicznych. Wniosek jest możliwy na mocy porozumienia znanego jako USAREUUR-AF, które może umożliwić używanie w Europie samochodów niezatwierdzonych przez UE.
Jednak niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu (FMoT) odrzuciło wniosek. Organ stwierdził, że Cybertruck zbytnio odbiega od wymogów prawnych, aby można było wydać indywidualne zwolnienie. FMoT stwierdziło również, że ciężarówka byłaby bardzo zauważalna w miejscach publicznych ze względu na swój nietypowy wygląd, co zniweczyłoby cel zwolnień USAREUR-AF.