Subnautica 2, nadchodząca kontynuacja uznanej przez krytyków gry survivalowej Subnautica, zostanie wydana we wczesnym dostępie na PC i Xbox wczesnego dostępu na PC i Xbox jeszcze w 2025 roku. Chociaż dokładna data premiery wczesnego dostępu pozostaje niepotwierdzona, niedawne pytania i odpowiedzi z udziałem Donyi, menedżera społeczności i Scotta (znanego również jako Obraxis), producenta kreatywnego, rzuciły nieco światła na oprawę, rozgrywkę i nie tylko.
Jedną z głównych obaw fanów Subnautica było to, że sequel może nie wywołać poczucia terroru i izolacji, jak oryginał, głównie dlatego, że Subnautica 2 będzie tytułem wieloosobowym. Donya zapewnił jednak graczy, że sequel jest opracowywany jako gra dla jednego gracza z opcjonalnym trybem kooperacji.
"Podczas gdy Subnautica 2 jest tworzona jako gra dla jednego gracza, można opcjonalnie grać w kooperacyjnym trybie wieloosobowym z maksymalnie trzema znajomymi. Daje to więc łącznie czterech graczy, wliczając w to pana" - wyjaśnił menedżer społeczności."Nadal można zagrać w Subnautica 2 w pojedynkę" - zapewnił graczy.
Subnautica 2 osadzona jest w nowym świecie z większą mapą i ulepszonymi pojazdami
Wideo z pytaniami i odpowiedziami Waterside podzieliło się również kilkoma szczegółami na temat rozgrywki, świata, mapy i innych funkcji kontynuacji. Jednym z najczęściej zadawanych pytań było to, czy Subnautica 2 jest nadal osadzona na planecie 4546B, tak jak w oryginalnych grach. "Subnautica 2 jest w rzeczywistości osadzona w zupełnie nowym świecie z nowymi tajemnicami, stworzeniami i doświadczeniami" - odpowiedział Donya.
Mówiąc o rozgrywce, Scott wyjaśnił, że sequel będzie miał większą mapę niż oryginał i Below Zero podczas wczesnego dostępu. "Nie jesteśmy jeszcze do końca pewni, jak duża i jak głęboka będzie mapa we wczesnym dostępie", wspomniał producent kreatywny.
Jeśli chodzi o transport, kultowe pojazdy, takie jak Cyklop i Seamoth, nie będą częścią Subnautica 2. Zamiast tego gracze będą mogli korzystać z nowych i ulepszonych pojazdów. "Chociaż duża łódź podwodna nie będzie gotowa na początek wczesnego dostępu, proszę wiedzieć, że zespół ciężko pracuje za kulisami, aby ją stworzyć" - obiecał Donya.
W międzyczasie gracze będą mogli w pełni dostosować swoje postacie w grze, co nie było dostępne w oryginale. Jednak w momencie premiery wczesnego dostępu gracze będą mogli wybierać tylko spośród kilku gotowych postaci - pełna personalizacja zostanie dodana nieco później.
Ponadto, sequel ma przynieść więcej możliwości personalizacji dla budowania bazy. "Będzie można tworzyć bazy o kształtach i w sposób, w jaki zawsze chcieliście, zachowując przy tym tę samą piękną estetykę Subnautica" - wyjaśnił Scott.
Chociaż sequel ma mieć większą mapę, nowe ustawienia i ulepszone pojazdy, nadal zachowa niektóre ważne cechy, takie jak cichy protagonista. "W Subnautica 2 powracamy również do cichego protagonisty" - wspomniał Scott. Co więcej, Subnautica 2 obiecuje "atmosferę, która zapewnia takie samo poczucie podziwu, jak przy pierwszej odsłonie"