Microsoft upublicznił swój Xbox Game Publishing Guide po zniesieniu umów o zachowaniu poufności. Zmiana ta umożliwia teraz niezależnym twórcom i producentom gier łatwe wprowadzanie swoich projektów na konsole Xbox bez zwykłej biurokracji.
Przez wiele lat proces wydawniczy Microsoftu był tajemnicą, wymagając od twórców gier podpisywania umów NDA i przechodzenia przez obręcze w celu uzyskania podstawowych informacji. Przewodnik Xbox Game Publishing jest teraz dostępny za darmo, dzięki czemu każdy może uzyskać do niego dostęp i wykorzystać go jako mapę drogową do przygotowania swoich gier do wydania.
Przewodnik przedstawia wszystko, co trzeba wiedzieć o wejściu na Xbox, w tym szczegółowy przewodnik krok po kroku dotyczący rejestracji w ID @ Xbox, konfigurowania Microsoft Partner Center i uzyskiwania dostępu do funkcji, takich jak listy życzeń, zamówienia w przedsprzedaży i harmonogramy wydań.
W przewodniku szczegółowo opisano również, w jaki sposób deweloperzy mogą uczestniczyć w programie Xbox Insider, aby wcześnie przetestować swoje gry z graczami i korzystać z systemu Xbox Game Preview do miękkiego uruchamiania tytułów.
W oficjalnym wpisie na blogu Microsoft obiecał kontynuować aktualizację Xbox Game Publishing Guide, aby informować deweloperów o najnowszych funkcjach, narzędziach i najlepszych praktykach. Posunięcie to mogło być spowodowane niedawnym ujawnieniem przez Valve odświeżoną maszynę Steamotwierając kanapową ścieżkę dostępu do gier Steam.
Steam zapewnia już łatwy dostęp i otwarte narzędzia dla deweloperów solo i niezależnych studiów do publikowania swoich gier na platformie, co doprowadziło do pojawienia się w sklepie Steam wielu niezależnych hitów, takich jak Megabonk, Escape from Duckov i Peak.
Bardziej inkluzywne podejście z dodatkowymi korzyściami dla niezależnych deweloperów
W poście na blogu Microsoft, Starszy menedżer ds. programów Ed Steward stwierdził:
"Otwierając naszą dokumentację wydawniczą gier, usuwamy bariery w nauce i ułatwiamy zespołom każdej wielkości zrozumienie, co jest potrzebne do wysłania gry na Xbox.
Niezależnie od tego, czy są Państwo niezależnymi deweloperami po raz pierwszy, czy też doświadczonymi wydawcami, mogą Państwo teraz swobodnie przeglądać przewodnik, udostępniać go swojemu zespołowi i odwoływać się do niego w trakcie tworzenia gry"
Tym ruchem Microsoft zachęca do stworzenia bardziej przyjaznego środowiska dla małych zespołów deweloperskich, które publikowały swoje gry na Steam. Jako produkt uboczny tej aktualizacji, deweloperzy publikujący swoje gry w sklepie Xbox PC otrzymają 88% przychodów, czyli więcej niż początkowe 70% przychodów brutto Steam.




