Kiedyś myśleliśmy, że czasy irytujących botów AI należą już do przeszłości. Meta uwolniła 28 botów AI na swoim WhatsAppfacebook Messenger i Instagram przez ponad rok. Boty niezależnie publikowały zdjęcia i rozpoczynały rozmowy na czacie z prawdziwymi ludźmi. Skutkowało to coraz częstszymi skargami użytkowników, którzy nie mogli zablokować botów. Meta twierdziła, że był to błąd.
Według Business Insidermark Zuckerberg po raz kolejny korzysta z botów AI. Wewnętrzne dokumenty Alignerr, firmy specjalizującej się w szkoleniu AI, dowodzą, że Meta Platforms pracuje obecnie nad nowymi botami AI. Zasilane sztuczną inteligencją chatboty mają w przyszłości samodzielnie zwracać się do użytkowników w usługach takich jak Messenger, WhatsApp i Instagram. Będą one w stanie samodzielnie inicjować rozmowy, na przykład wskazując filmy i przedstawiając odpowiednie rekomendacje.
Meta przyznaje się do powtarzających się scenariuszy testowych z botami AI
Meta potwierdziła portalowi TechCrunch że obecnie śledzi wiadomości z botami AI, co dzieje się tylko pod pewnymi warunkami. Chatbot może ponownie skontaktować się z użytkownikiem tylko wtedy, gdy użytkownik wcześniej zainicjował rozmowę. Ponadto użytkownik musi zadać sztucznej inteligencji co najmniej pięć pytań w ciągu 14 dni. Tylko wtedy dalsze działania bota są dozwolone.
Meta podkreśla, że żadne powtarzające się wiadomości nie są wysyłane. Jeśli użytkownik nie odpowie na pierwsze zapytanie, dalsze próby nie będą podejmowane. Polityka ta ma na celu zapewnienie, że komunikacja AI nie jest inwazyjna. Jednocześnie test pokazuje, że boty są w stanie zapamiętywać treść konwersacji przez ograniczony czas. Przynajmniej w tych ramach czasowych można odzyskać informacje z poprzednich czatów.
Oprócz ukierunkowanej reklamy, celem Mety jest również zaangażowanie użytkowników
Rzecznik Meta wyjaśnił, że funkcja ta ma pomóc użytkownikom odkrywać bardziej interesujące tematy i głębiej angażować się w rozmowy z AI. Ci, którzy pozostają na platformie dłużej, widzą również więcej reklam, co oczywiście wzmacnia model biznesowy firmy.
Jednak to, czy Meta planuje zarabiać na swoich chatbotach AI, pozostaje otwarte. Firma odmówiła odpowiedzi na pytanie, czy treści sponsorowane lub płatne odpowiedzi będą częścią jej strategii. Nie jest również jasne, czy tego typu chatboty będą również wykorzystywane w świecie wirtualnej rzeczywistości Meta, "Horizon Worlds", w przyszłości.
Źródło(a)
Business Insider (Paywall) via TechCrunch