Nevomo planuje zainstalować swoją technologię Magrail Booster w wózkach pod wagonami towarowymi i ma już pierwszą trasę do tego celu. Mówiąc dokładniej, Nevomo podpisało odpowiedni protokół ustaleń https://nevomo.com/news/ z DP World i Deendayal Port Authority (DPA). Jest to wstępny krok przed podpisaniem umowy, ale nadal jest to sukces dla Nevomo, nawet jeśli nadal istnieją pewne niewiadome. Jednocześnie DP i DPA zapewniły sobie wczesny dostęp, gdy technologia będzie gotowa do wprowadzenia na rynek. Nie jest jasne, czy jakiekolwiek pieniądze zmieniły właściciela, ale DP World jest znany z takich inwestycji.
Podczas Expo 2020 w Dubaju firma szczegółowo przedstawiła swoje plany transportu towarowego dla Hyperloop. Jak powszechnie wiadomo, z planów tych nic nie wyszło, a Hyperloop Virgin przeszedł do historii.
Dzięki Nevomo Magrail Booster, DP World po raz kolejny zwraca się ku technologii lewitacji magnetycznej, choć tym razem jest ona mniej złożona. W przypadku transportu towarowego wzmacniacz jest instalowany tylko pod wagonami towarowymi. Celem nie jest unoszenie się wózka, ale wyposażenie każdego wagonu we własny układ napędowy. Ten system napędowy jest bardzo wydajny, ponieważ wstępne testy Nevomo wykazały przyspieszenie do 1,5 m/s².
Tworząc pociąg towarowy, wagony mogą automatycznie łączyć się ze sobą, zamiast być przepychane przez plac garbowy w celu posortowania na określone tory w terminalu towarowym. Teoretycznie manewrowanie bez pchania może nie być konieczne. Niemniej jednak, pierwsza instalacja obejmie tylko 750 metrów torów, co ogranicza jej możliwości. Niemniej jednak wszystkie strony planują zintegrować tę technologię z większymi operacjami.
Instalacja w Indiach ma na celu zademonstrowanie, że technologia faktycznie działa. Wadą jest to, że stosunkowo proste wagony towarowe muszą zostać doposażone w dość złożone systemy. Z drugiej strony, zaletą jest to, że dzięki napędowi rozproszonemu pociągi towarowe mogą przyspieszać szybciej i potencjalnie wspierać lokomotywę manewrową.
Nie jest to jedyny projekt Nevomo. Firma ogłosiła już współpracę z Captrain w grudniu 2024 roku. Od tego czasu projekt "Bremen Magnetic Shuttle" ucichł, ale nadal istnieje zainteresowanie technologią Nevomo. W 2023 r. odbyła się demonstracja lewitującego wózka, a w tym samym roku przebudowano wagon towarowy. Od tego czasu przeprowadzono liczne testy, a poniższy film pokazuje te testy, a także wstępnie renderowane scenariusze działania systemu.
Źródło(a)
Nevomo



