Tak zwana funkcja wstępnego kondycjonowania akumulatora w Teslach i innych samochodach elektrycznych to wygodny sposób na wyciśnięcie ostatniego bitu wydajności ładowania przy spędzaniu jak najmniejszej ilości czasu na stacji Supercharger przed kontynuowaniem wesołej drogi.
Wykorzystuje on energię zgromadzoną w akumulatorze wysokonapięciowym do podgrzania go do temperatury, która jest najbardziej dogodna dla transferu jonów i optymalnej prędkości ładowania po przybyciu na stację Supercharger. Według inżynierów Tesli, Tesla Trip Planner, który może uruchomić proces rozgrzewania, również"dostosowuje się do zmiennych temperatur", co oznacza, że bierze pod uwagę pogodę, w zależności od pory roku.
Temperatura otoczenia decyduje o automatycznym wstępnym przygotowaniu akumulatora wysokonapięciowego, a Tesla twierdzi, że biorąc pod uwagę sezonowe wahania, może skrócić sesję Supercharger o dziesięć minut. Jest to ważne, ponieważ pojazdy Tesli ładują się stosunkowo wolno, ponieważ większość z nich nadal działa na starszej architekturze układu napędowego 400 V i może ładować się z prędkością zaledwie 250 kW. Dla porównania, najnowsza platforma EV głównego konkurenta Tesli BYD obsługuje teraz prędkości 1 MW dla 5-minutowych sesji ładowania.
To prawda, Cybertruck działa na dość nowoczesnej architekturze 800V, ale jego 4680 ogniwa baterii nie są najbardziej termicznie wydajne, więc jego ładowanie krzywa ładowania nadal pozostawia wiele do życzenia. Jednak nawet na najszybszych ładowarkach Tesli V4 o mocy 500 kW Cybertruck potrzebuje około 35 minut, aby osiągnąć 80% naładowania, i to pod warunkiem, że przyjeżdża na stację z niskim stanem naładowania i ciepłą baterią, więc każda odrobina optymalizacji warunków wstępnych pomaga.
Tesla opublikowała teraz fajny film poklatkowy pokazujący, jak zmienia się temperatura otoczenia w sieci stacji Supercharger na całym świecie, aby wbić punkt adaptacji kondycjonowania wstępnego do domu.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Ładowanie Tesli (X)




