Podczas wydarzenia PV5 Tech Day w Korei Południowej firma Kia przedstawiła więcej szczegółów na temat programu modułowych elektrycznych samochodów dostawczych. PV5, skierowany do klientów biznesowych, został opracowany przy udziale graczy z sektora logistyki, dostaw i usług komunalnych.
Kia zbudowała PV5 na platformie Hyundai E-GMP.S (Electric-Global Modular Platform for Service), rozszerzonej wersji E-GMP. Ulepszona wersja wykorzystuje znormalizowane komponenty, w tym akumulatory, silniki i zawieszenie, które zapewniają elastyczność i skracają czas projektowania.
Inne zalety modułowej konstrukcji obejmują obniżone koszty konserwacji, zwiększoną trwałość oraz niższy poziom hałasu i wibracji. Panele zewnętrzne są jednak takie same, aby zachować podobny wygląd we wszystkich wariantach.
E-GMP.S może pomieścić trzy rozmiary baterii: 43.3 kWh (LFP), 51,5 kWh (NCM) i 71,2 kWh (NMC). Będą one zasilać zamontowany z przodu silnik elektryczny o mocy 161 KM/184 lb-ft.
Modułowość pozwala na większą personalizację, a Kia twierdzi, że może wyprodukować 16 wariantów z kilku linii montażowych. Może wymieniać części nadwozia, takie jak drzwi, tylna klapa i panele. Klienci mogą również wybierać spośród różnych modułów tylnych, szyb ćwiartkowych i innych opcji.
PV5 ma rozstaw osi wynoszący 9,83 stopy i oferuje przestrzeń ładunkową do 180 stóp sześciennych. Inne funkcje obejmują wyjmowane siedzenia, kabiny przejściowe, porty USB i opcję dostępności dla wózków inwalidzkich z boczną rampą wjazdową.
Kia twierdzi, że początkowo będzie oferować siedem konfiguracji, w tym długą pasażerską, standardową ładunkową, długą ładunkową i ładunkową z wysokim dachem. Oczekuje się, że produkcja rozpocznie się przed końcem lipca.