Notebookcheck Logo

Gracze podejrzewają, że remake Front Mission 3 wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia nierozpoznawalnych efektów wizualnych

Baner remake'u Front Mission 3 (źródło obrazu: Square Enix)
Baner remake'u Front Mission 3 (źródło obrazu: Square Enix)
Gracze z końca lat 90. mają trudności z identyfikacją części remake'u Front Mission 3. Tytuł na Switcha zawiera różne obrazy, które przypominają produkty generatywnej sztucznej inteligencji. W przeciwieństwie do skalowania AI, technologia ta może dodawać obce obiekty do scen, gdy jest używana pochopnie.
AI Console Gaming Game Releases Software

Wielu twórców gier, układów GPU i konsole wykorzystują skalowanie AI aby poprawić jakość starszej grafiki. Jednak remake Front Mission 3 wydaje się iść o krok dalej, wykorzystując generatywnej sztucznej inteligencji. Zamiast grafiki w wyższej rozdzielczości, gracze natykają się na nierozpoznawalne obrazy. Serwis RPG Site porównała remake Nintendo Switch z wersją PlayStation z 1999 roku i dokonała kilku zaskakujących odkryć.

Opracowana przez Square Enix gra Front Mission 3 jest często uważana za najlepszą odsłonę serii taktycznych gier RPG. Kiedy gracze nie walczą z mecha-podobnymi wanzerami, spędzają czas przeglądając "Sieć" Sieć jest jak przeglądarka internetowa, która rozszerza fabułę i postacie w tytule. To właśnie w tym elemencie gry RPG Site znalazło wiele radykalnie różnych obrazów.

Najbardziej szokujące przykłady dotyczą elementów remake'u Front Mission 3, których nie było w oryginale. Wcześniej rozpikselowana scena miejska, w której rozbił się wanzer, zawiera teraz zdeformowany helikopter i taśmę policyjną. W innym przypadku deweloperzy zdecydowali się przerobić pomarańczowego Wanzera na czerwone urządzenie o niekonwencjonalnym wyglądzie. Zmiany wydają się wykraczać poza skalowanie w górę, sugerując, że generatywna sztuczna inteligencja stworzyła dodatkowe obiekty.

Podczas gdy mniej krytyków sprzeciwia się skalowaniu SI, generatywna sztuczna inteligencja, gdy jest używana lekkomyślnie, może zmienić całą estetykę gry. Rozwijająca się technologia trenuje poprzez skanowanie ogromnych ilości danych, w tym zdjęć. W końcu uczy się wystarczająco dużo, aby tworzyć nowe obrazy zgodnie z wymaganiami. Fani zastanawiają się teraz, dlaczego MegaPixel Studio nie ograniczyło uczenia maszynowego w remake'u Front Mission 3 do czyszczenia zasobów z 1999 roku.

Rola sztucznej inteligencji w grach stała się przedmiotem kontrowersyjnej debaty, która raczej nie ucichnie w najbliższym czasie. Steam oznacza teraz tytuły które zawierają zasoby generowane przez sztuczną inteligencję, z Everybody's Golf Hot Shots jako najnowszy przykład. W przypadkach takich jak Front Mission 3, gracze oskarżają deweloperów o zniekształcanie oryginalnej wizji twórców.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 06 > Gracze podejrzewają, że remake Front Mission 3 wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia nierozpoznawalnych efektów wizualnych
Adam Corsetti, 2025-06-26 (Update: 2025-06-26)