W ciągu ostatnich kilku miesięcy sporo gier w fazie rozwoju zostało usuniętych. Ostatnio, Bend Studioz Days Gone musi zwolnić część swoich pracowników z powodu anulowania projektu akcji na żywo dla Sony. Nawet niezależni deweloperzy nie są odporni na rosnące koszty rozwoju. Studio Camelia, które zebrało ponad 300 000 dolarów na Kickstarterze, właśnie ogłosiło, że zamyka działalność, skutecznie oznaczając koniec swojego dziewiczego projektu: Alzara Radiant Echoes.
Na swojej stronie na Kickstarterze firma poinformowała, że powyższe fundusze, w połączeniu z ich osobistymi oszczędnościami, pokryły tylko połowę kosztów rozwoju Alzara Radiant Echoes. Liczyła ona na sponsorowanie przez "partnera branżowego" w celu ukończenia prac rozwojowych, ale studio nie było w stanie go znaleźć. W chwili obecnej projekt został anulowany i o ile ktoś go nie odbierze, nie ma szans na jego powrót. Osoby, które wsparły projekt na Kickstarterze raczej nie otrzymają zwrotu pieniędzy.
Alzara Radiant Echoes miała zostać wydana jako gra JRPG inspirowana Final Fantasy i podobnymi tytułami. Chociaż istnieje grywalne demo gry, może ono nie być już dostępne. Mogą Państwo rzucić na nią okiem na stronie Steam i wideo na YouTube. Czterominutowy klip https://www.youtube.com/watch?v=FLV5dIfrX4k prezentuje część świata i rozgrywki. Gra ma dziwaczny, żywy styl graficzny i turową walkę. Niestety, samo demo nie będzie grywalne ze względu na kwestie prawne.
Chociaż Alzara Radiant Echoes nie próbowała na nowo wynaleźć formuły JRPG, wyglądało na to, że ma potencjał. Dzięki Clair Obscur: Expedition 33's dzięki sukcesowi Clair Obscur: Expedition 33, więcej osób zaczęło interesować się turowymi grami RPG. Jest to również ponure przypomnienie, że nie każdy ambitny projekt ujrzy światło dzienne i nieodłączne ryzyko związane z inwestowaniem w projekt Kickstarter, bez względu na to, jak atrakcyjnie wygląda.
Źródło(a)
przez GameSpot