Ghost of Yotei, kolejny samurajski tytuł Sucker Punch z otwartym światem, opiera się na fundamentach Ghost of Tsushima, ale oznacza wyraźną zmianę w projektowaniu rozgrywki. Rozgrywająca się w Ezo gra podąża za Atsu, samotnym najemnikiem na ścieżce zemsty, i wprowadza nowe systemy, które zmieniają sposób, w jaki gracze podchodzą do eksploracji, walki i postępów.
Atsu podąża inną ścieżką niż Jin Sakai. W Ghost of Yotei gracze mogą rozbrajać wrogów, tracić własną broń w trakcie walki i zbierać ekwipunek z pola bitwy. System walki dodaje liczniki związane z typami wrogów i obsługuje przełączanie między pięcioma broniami, kataną, odachi, dwoma mieczami, włócznią i saragamą, w dowolnym momencie. Biorąc pod uwagę, że większość graczy będzie prawdopodobnie zaznajomiona z resztą popularnych japońskich broni, odachi to długi, ciężki miecz używany do zamaszystych uderzeń, podczas gdy saragama to sierp z łańcuchem przeznaczony do ataków na średnim dystansie.
Eksploracja w Ghost of Yotei odchodzi od podejścia Tsushima polegającego na odblokowywaniu regionów i przyjmuje strukturę opartą na wskazówkach. Gracze odkrywają tropy fabularne, przesłuchując wrogów lub rozmawiając z postaciami niezależnymi, z których każda wskazuje na regiony inspirowane japońskim folklorem, takie jak Kitsune lub Oni. Obszary te oferują różnych przeciwników, elementy wizualne i umiejętności. Postępy śledzone są za pomocą systemu kart, a nowe umiejętności odblokowywane są poprzez lokalizowanie ołtarzy, często wskazywanych przez złote ptaki lub ujawnianych przez mapy podróży sprzedawane przez kartografów.
Każda gałąź pięcioczęściowego drzewka umiejętności Ghost of Yotei koncentruje się na odrębnym stylu gry: Core wzmacnia podstawy, Melee poprawia walkę wręcz, Enreo wykorzystuje nadprzyrodzone moce, Revenge nagradza agresywny rozmach, a Wolf ulepsza umiejętności towarzyszy.
Chociaż gra nie zagłębia się w pełni w magię, nadprzyrodzone zdolności Atsu wynikają z jej reputacji jako Enreo, mściwego ducha w lokalnym folklorze. Jej moce przypominające duchy, których obawiają się wrogowie i które są mitologizowane przez mieszkańców Ezo, opierają się bardziej na legendzie, strachu i wojnie psychologicznej niż na fantazji. Proszę pomyśleć o Batman: Year One, ale z kataną.
Co więcej, wilczy towarzysz Atsu odgrywa bardziej aktywną rolę w walce i postępach, a ulepszenia są obsługiwane za pośrednictwem menu Wolf Pack, które zastępuje również tradycyjny dziennik zadań. Gracze mogą ślizgać się, nakładać olej na broń, aby zadawać obrażenia od żywiołów i wyposażać się w amulety, które skalują się wraz z użytkowaniem. Obciążenia, warianty pancerza i uroki o stopniowanej mocy pozwalają na szybsze przełączanie się między kompilacjami.
Gracze mogą teraz rozbić obóz w dowolnym miejscu, zamieniając go w elastyczne centrum odpoczynku, gotowania i łączenia się z towarzyszami. Obozowiska służą również jako stacje ulepszeń, w których sprzedawcy, trenerzy i sojusznicy mogą pojawiać się bez konieczności opuszczania regionu. Granie pieśni shamisen w obozie ujawnia pobliskie ukryte aktywności, w tym świątynie i wyzwania związane z cięciem bambusa.
Walka dystansowa również doczekała się nowych dodatków poza krótkim łukiem, długim łukiem i strzelbą. Atsu może również używać kunai, bomb, proszku oślepiającego i pistoletu z zamkiem matchlock. Bomby i wzmocnienia olejem żywiołów działają podobnie do Drogi Płomienia Ghosta. Mechanika skradania się, w tym zabójstwa łańcuchowe i narzędzia wsparcia, powracają z ulepszeniami.
Ghost of Yotei dodaje trzy nowe tryby filmowe, których celem jest zmiana wrażeń z gry, a nie tylko jej wyglądu. Tryb Kurosawa powraca z charakterystycznym czarno-białym filtrem, stworzonym we współpracy z posiadłością zmarłego reżysera. tryb 13 Assassins, opracowany we współpracy z filmowcem Takashim Miike, wprowadza bliższą kamerę bojową oraz mocniejsze efekty krwi i błota.
Wyróżnia się jednak tryb Samurai Champloo, zawierający oryginalne utwory lo-fi wyselekcjonowane przez twórcę Samurai Champloo, Shinichirō Watanabe, łączące stylizowaną walkę z gatunkową ścieżką dźwiękową. Ghost of Yotei ukaże się 2 października 2025 roku na PlayStation 5. Gra dostępna za pośrednictwem Amazon (link partnerski). Ceny i dostępność na PC nie zostały jeszcze potwierdzone.