Ford wstrzymał produkcję swojego elektrycznego pickupa F-150 Lightning pickup truckponieważ jego jednostka zajmująca się pojazdami elektrycznymi nadal odnotowuje straty, a popyt na elektryczne ciężarówki w USA jest nadal dość ograniczony.
Dla porównania, F-150 Lightning został wprowadzony jako elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się pickupa Forda. Chociaż początkowe zainteresowanie było dość wysokie, od tego czasu sprzedaż spadła. Elektryczne pickupy generalnie kosztują więcej niż benzynowe odpowiedniki i napotykają znacznie więcej przeszkód, takich jak dostępność i zasięg ładowania. Może to być uciążliwe dla nabywców, którzy używają ciężarówek do holowania lub jazdy na długich dystansach.
Dział pojazdów elektrycznych Forda odnotował w ubiegłym roku wielomiliardowe straty. Firma zareagowała cięciem kosztów, zmniejszeniem planowanej wielkości produkcji i opóźnieniem niektórych przyszłych programów pojazdów elektrycznych. Kierownictwo Forda stwierdziło, że wdrażanie pojazdów elektrycznych postępuje wolniej niż oczekiwano. W ramach zrewidowanej strategii Ford skupił się na pojazdach hybrydowych. Producent samochodów twierdzi, że hybrydy nadal cieszą się stałym popytem, co oznacza, że rentowność jest stosunkowo bardziej przewidywalna w najbliższym czasie w porównaniu z modelami w pełni elektrycznymi.
Z drugiej strony, zmiany polityczne również wpłynęły na rynek pojazdów elektrycznych. Zmniejszone wsparcie federalne dla pojazdów elektrycznych pod rządami prezydenta Donalda Trumpa osłabiło zachęty dla konsumentów, które wcześniej pomagały zrównoważyć wyższe ceny zakupu. Producenci samochodów stwierdzili, że niepewność co do długoterminowego wsparcia politycznego skomplikowała planowanie i decyzje cenowe.
Ford powiedział, że wstrzymanie produkcji nie oznacza całkowitego wycofania się z rynku pojazdów elektrycznych. Firma będzie nadal rozwijać przyszłe platformy EV, jednocześnie ponownie oceniając poziomy produkcji i harmonogramy uruchamiania.







