Wieloletni dyrektor artystyczny serii Halo , Glenn Israel, opuścił Halo Studios po 17 latach pracy nad serią, kończąc tym samym swój czas kształtowania najbardziej kultowego uniwersum Xbox.
Israel dołączył do Bungie w 2008 roku, podczas jego kadencji jako zarządcy Halo. Pracował jako artysta nad Halo 3: ODST, po czym w 2010 roku przeszedł do 343 Industries, które później zostało przemianowane na Halo Studios w 2024 roku.
Israel pracował również nad kluczowymi tytułami, w tym Halo 4, Halo 5: Guardians i Halo Infinite. Glenn Israel ogłosił swoje odejście 10 października w poście na LinkedIn, pośród fali zmian w studiu.
Wśród trwających wysiłków restrukturyzacyjnych w firmie, raporty sugerują, że prawie pięciu pracowników zostało zwolnionych z Halo Studios w ramach szerszych cięć mających wpływ na dział Xbox w lipcu.
W swoim pożegnalnym oświadczeniu Israel odniósł się do swojej długiej kadencji w Halo Studios, sugerując pewne nierozwiązane napięcia związane z jego odejściem ze studia. Napisał:
Po siedemnastu długich latach oficjalnie nie wnoszę już wkładu w uniwersum Halo . Niewiele więcej mogę powiedzieć w tej chwili, choć zamierzam podzielić się tą konkretną historią w całości, gdy będzie to całkowicie bezpieczne w przyszłym roku.
W międzyczasie mam wiadomość dla każdego, kto chce ją usłyszeć. Wiem, że stan naszej branży wydaje się tragiczny, ale proszę nigdy nie zapominać, że mają Państwo wolny wybór. Żadna iluzja bezpieczeństwa ani obietnica bogactwa, sławy czy władzy nie jest warta oddania swojego zdrowia, godności, etyki czy wartości - i nikt nie może Państwa do tego zmusić.
Proszę pozostać silnym, zebrać dowody, gdy zajdzie taka potrzeba, i znaleźć swoje miejsce. Jak zawsze, będę tutaj, jeśli będzie Pan chciał porozmawiać.
Posty Israela sugerują wewnętrzny konflikt w studiu Halo, a źródła Rebs Gaming potwierdzają trwające problemy z przywództwem w studiu.
Israel nie jest jednak pierwszym wysoko postawionym członkiem, który opuścił Halo Studios; Melissa Boone, była szefowa sztabu, również po cichu opuściła Halo Studios, pozostawiając na miejscu tylko jednego z dziewięciu członków zespołu artystycznego Infinite, Donniego Taylora.
Pomimo trwających zawirowań w firmie, Halo Studios pracuje obecnie nad wieloma niezapowiedzianymi projektami zbudowanymi na silniku Unreal Engine 5. Studio obiecuje dogłębne zagłębienie się w swoje przyszłe projekty podczas nadchodzącego wydarzenia Halo World Championship zaplanowanego od 24 do 25 października 2025 roku w Seattle, gdzie plotki sugerują, że Halo: Combat Evolved remake
Kup Halo: Infinite na Amazon