Notebookcheck Logo

Dostawca Tesla, LG, opracowuje baterię Li-S o dwukrotnie większym zasięgu zamiast ogniw półprzewodnikowych

LG planuje wycofać baterie Li-S zamiast półprzewodnikowych (image: LG)
LG planuje wycofać baterie Li-S zamiast półprzewodnikowych (image: LG)
Technologia litowo-siarkowa pozwoliłaby na uzyskanie zasięgu EV na jednym ładowaniu przekraczającego 400 mil w przypadku samochodu, który obecnie może pokonać 250 mil z pakietem akumulatorów o tej samej powierzchni. LG jest tak pewne rentowności swoich badań nad bateriami Li-S, że planuje pokonać wszystkie wyzwania techniczne przed rozpoczęciem masowej produkcji do 2027 roku.
E-Mobility

LG Energy Solutions, dostawca 2170 ogniw akumulatorowych do pojazdów elektrycznych Tesli o dużym zasięgu który przygląda się również tańszym w produkcji LFP i 4680 będzie inwestować w baterie litowo-siarkowe (Li-S). Koreańskie źródła branżowe ujawniają, że planuje rozpocząć masową produkcję ogniw baterii Li-S do 2027 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planami, mogą one trafić do zelektryfikowanych samolotów na starcie, ponieważ najpierw potrzebowałyby one znacznie lżejszych baterii o takiej samej gęstości energii jak obecne pakiety trójskładnikowe.

LG może zrezygnować z inwestowania w baterie półprzewodnikowe, jak się okazuje, przynajmniej na razie, ponieważ ich masowa produkcja może być jeszcze daleko, w przeciwieństwie do ogniw Li-S, które mogą służyć jako rozwiązanie tymczasowe w międzyczasie. "Wszystkie baterie półprzewodnikowe mają wiele wyzwań do pokonania i problemy z ceną, więc produkty następnej generacji, takie jak siarka litu, są bardziej korzystne pod względem komercjalizacji", wskazał jeden insider branży.

Zamiast rzadkiego i drogiego niklu, kobaltu, manganu lub innych metali do katody, baterie Li-S wykorzystują lekkie i niedrogie kompozyty siarkowo-węglowe, które mogą reagować z większą ilością jonów litu z anody jednocześnie, co skutkuje znacznie większą gęstością energii przy tej samej powierzchni, co obecne baterie. Na przykład typowy samochód elektryczny zasilany akumulatorem Li-S, który obecnie może przejechać 250 mil na jednym ładowaniu, będzie mógł pokonać prawie 500 mil dzięki zwiększonej gęstości energii.

LG opracowuje sposoby pokonania wyzwań związanych z bateriami siarkowymi, takich jak krótsza żywotność cyklu ładowania-rozładowania przed degradacją lub potrzeba większej ilości elektrolitu, i oczekuje, że jego badania nad Li-S będą gotowe do etapu produkcji masowej w ciągu najbliższych 3 lat. Innym powodem, że baterie siarkowe mogą trafić najpierw do przemysłu lotniczego jest to, że mogą lepiej zachować swoją wydajność w niskich temperaturach, takich jak powietrze na dużych wysokościach.

Jeśli chodzi o Teslę, jeśli i kiedy LG wyda baterię o dwukrotnie większej gęstości energii niż obecne ogniwa, z których korzysta, jest dość pewne, że automaker Elona Muska będzie próbował przejść na nią, aby zabezpieczyć długoterminowe dostawy, ponieważ wykazano, że zabezpiecza swoje zakłady baterii z różnymi rodzącymi się technologiami w zależności od rodzaju pojazdu elektrycznego, do którego mają trafić.

Pobierz LG UltraGear 32GP750 monitor do gier na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 01 > Dostawca Tesla, LG, opracowuje baterię Li-S o dwukrotnie większym zasięgu zamiast ogniw półprzewodnikowych
Daniel Zlatev, 2023-01-18 (Update: 2023-01-18)